4 najdôležitejšie časti webu a eshopu

4 najdôležitejšie časti webu na ktoré dbať pri tvorbe webstránky či eshopu

Každý jeden web, alebo e-shop sa skladá z viacero stránok tzv. podstránok. Najdôležitejšie sú tie podstránky, ktoré opisujú alebo priamo predávajú daný produkt, či službu. Na eshopoch to predstavuje „detail produktu“ a na prezenčných weboch je to „produktová stránka“.

Či už ide o produktovú stránku, alebo detail produktu na eshopoch, úspešnejšie sú tie, ktoré majú vymakané tieto časti:

Lákavý nadpis

Až 80% ľudí číta iba nadpisy. Ak ich zaujmú, čítajú aj text pod ním. Preto je dôležité, aby vaše nadpisy boli napísané príťažlivo pre vašich zákazníkov. Ako vytvoriť úspešný nadpis?

Existujú dva základné spôsoby tvorby úspešných nadpisov:

1.Sľubujte zákazníkovi úžitok – Ako sme spomínali v článku o 3 zložkách ľudskej povahy, ľudí zaujíma predovšetkým to, čo oni budú mať z danej služby alebo produktu. Preto nadpis tvorte z „úžitku“. Napríklad:

Túto funkciu oceníte najmä v zime

Do 5 minút zbaví vaše telo bolesti

Ochráňte sa pred daňovou kontrolou

Vytvorte si web, na ktorý budete právom hrdý


2.Položte otázky s otvoreným koncom
– Otázka je zaujímavý spôsob, ako prilákať pozornosť ľudí. Avšak najväčší úspech majú tie otázky, ktoré majú tzv. otvorený koniec. Teda také, ktoré nútia čítať človeka text pod ním. Vzbudzujú zvedavosť. Tieto otázky vytvoríte pomocou slov – Ako, Akým spôsobom, Prečo, Ktorá, … . Ukážme si to na príklade:

Ako zbaviť svoje telo bolesti?

Ktorý liek je najúčinnejší na bolesť kĺbov?

Prečo by ste mali používať tento účtovný systém?

Akým spôsobom máte chrániť auto pred zimou?

Odporúčame, aby ste na jednej podstránke vytvorili viacero nadpisov. Či už popisujete na eshope vlastnosti produktu, alebo píšete o svojich službách, vždy vytvorte toľko nadpisov, koľko bude mať zaujímavých vlastností váš produkt.

Predávajúci obsah

Každý nadpis musí navádzať ľudí na čítanie textov pod ním. Tieto texty by mali pozitívne navnadiť návštevníka. Vzbudiť u neho až taký záujem, že začne uvažovať nad kúpou daného produktu či služby.

Takýto predajný obsah vytvoríte podľa postupu, ktorý sme si ukázali v nasledujúcich článkoch o copywritingu:

Ako tvoriť texty na web? Využite psychologické zložky ľudskej povahy

Chcete kvalitné texty na web? Ako prvé zabudnite na seba a vašu spoločnosť

Techniky copywritingu: Čo mi prinesie váš produkt?

Techniky copywritingu: Technika „ČO a PREČO“

Naozaj vám netreba nič viacej. Zapamätajte si 3 základné zložky ľudskej povahy a vždy ich využívajte vo svojich textoch.

Aby sila vašich textov vzrástla skúste v nich využiť 12 najsilnejších slov  v marketingu.

Odporúčame, aby ste obsah tvorili s krátkymi odsekmi. Ak je potrebné zdôrazniť nejaký fakt, zvýraznite tieto slová. Pomôžete tak vašim návštevníkom ľahšie sa orientovať v obsahu.

4 najdôležitejšie časti webu na ktoré dbať pri tvorbe webstránky či eshopu

Call-to-action prvok

Predstavuje tlačidlo, ktoré má vyvolať určitú akciu. Pri e-shopoch pôjde najčastejšie o tlačidlo „Vložiť do košíka“ a u bežných weboch o tlačidlo „Kontaktujte nás“ a podobne.

Každá podstránka, ktorá ponúka nejaký tovar alebo službu, takéto tlačidlo musí mať. Slúži na to, aby návštevníci hneď vedeli, čo majú ďalej robiť, ak majú záujem o služby (produkty).

Pritom nemusí vždy ísť len o priamy predaj. Môžete ľuďom ponúkať napríklad nezáväznú cenovú kalkuláciu. V takom prípade by mohlo tlačidlo vyzerať takto: Požiadať o nezáväznú cenovú kalkuláciu.

Dôležité je, aby tlačidlo popisovalo, čo bude nasledovať, keď na neho návštevník klikne. Ak mu ponúkate bezplatnú konzultáciu, tak túto informáciu napíšte do tlačidla.

Testimoniály (recenzie, hodnotenia)

Vyjadrenia bežných, ale i známych ľudí na vaše produkty je to, čo ľudia čítajú, keď sa chcú uistiť, či robia správne, že si objednajú váš tovar alebo služby.

Na mnohých (predovšetkým tých väčších) eshopoch takéto hodnotenia už nájdete. Ale už aj na bežných weboch nachádzame takéto vyjadrenia spokojných zákazníkov.

Je veľmi dôležité, aby tieto hodnotenia boli naozaj reálne od reálnych ľudí. Na bežných stránkach pôsobia dôveryhodnejšie tie testimoniály, ktoré majú meno alebo fotografiu. Novinkou na Slovensku sú čoraz viacej populárnejšie video testimoniály – vyjadrenia konkrétneho človeka natočené ako krátke video a umiestnené na webe.

Pomáhala pri tvorbe stratégie a koncepcie webových stránok pre desiatky slovenských firiem a v tejto činnosti pokračuje aj naďalej. Propaguje myšlienku magnetického copywritingu, ktorý považuje za základ budovania príťažlivých webov a získavania zákazníkov. Silu dobre zvolených slov a viet veľmi dobre spoznala počas štúdia na Právnickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Po skončení štúdia nastúpila do firmy, ktorej spoluvlastníkom je jej brat. Spočiatku zastávala administratívne práce. Avšak postupným vzdelávaním a aktívnym zúčastňovaním sa na projektoch jej pracovná pozícia sa zmenila. Dnes sa naplno venuje online marketingu a predovšetkým tvoreniu obsahu. V roku 2015 jej vydavateľstvo Eugenika vydalo knihu „Čo vám úspešní ľudia zabudli povedať“. Na blogu píše o stratégiach, ktoré na internete prinášajú úspech a nezabúda vás podporovať aj cennými informáciami z oblasti práva, ktoré sa vám na internete určite zídu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů