Ste nový podnikateľ? Máte už zákazníkov a chcete ich viac?

Ste nový podnikateľ? Máte už zákazníkov a chcete ich viac?

Vašou konkurenčnou výhodou i nevýhodou je, že ste neznámy a nový pre svojich potenciálnych zákazníkov. Prečo je to vaša výhoda i nevýhoda a ako postupne získavať zákazníkov?

Ak ste podnikavý a tvorivý človek, vytvoriť a rozbehnúť si vlastný biznis nemohlo byť pre vás lepšie rozhodnutie. Avšak vždy príde chvíľa v podnikaní, keď budete pociťovať nedostatok zákazníkov, ktorí by prinášali potrebný kapitál.

Konkurenčná nevýhoda

A práve v začiatkoch podnikania býva získavanie zákazníkov náročnejšie. Dôvod je jednoduchý. Málo ľudí o vás vie. A aj keď už o vás možno počuli ešte to neznamená, že vám aj uveria a objednajú si vaše služby alebo produkty. V tomto bode je to vaša konkurenčná nevýhoda.

Podnikatelia a firmy, ktoré sú už dlhšie na trhu majú svojich spokojných  zákazníkov, ktorých ak sa opýtate, kde máte nakupovať, hneď vám odporučia svoje overené obchody a služby. Takto sa dobré správy o dlhšie pôsobiacich podnikateľoch šíria rýchlejšie a jednoduchšie. V tomto bude vaša konkurencia vo výhode vždy, ak začínate s podnikaním.

Konkurenčná výhoda

Čo však vaša dlhšie pôsobiaca konkurencia na trhu nemá je to, že aj keď sa s ňou spája už nejaké meno (dobré i zlé) bude to ťažšie zmeniť, ako vo vašom prípade. Vy ako začínajúci podnikateľ nemáte zatiaľ vybudované žiadne meno. Môžete teda využiť vo svoj prospech to,  že vás nikto nepozná a nastaviť si svoju “komunikáciu so svetom” a firemné procesy tak, aby ste boli nielen originálny a autentický, ale aby ste vychytali muchy, ktoré už vytvorila vaša konkurencia. 

Ak chcete túto výhodu využiť vo svoj prospech, odporúčame počúvať ľudí. Pýtajte sa ich, čo im chýba a čo nové by privítali v súvislosti s vašim predmetom podnikania. Ak boli u vašej konkurencie, čo sa im tam páčilo a čo nie? A čo by naopak vylepšili? Ak sa budete pýtať hneď v začiatkoch podnikania a zúžitkujete odpovede ľudí, získate ďalšiu výhodu, pretože mnohí už existujúci podnikatelia sa prestali pýtať.

Ako získať viac zákazníkov v začiatkoch podnikania?

Teraz keď už poznáte svoje konkurečnú výhodu i nevýhodu, ostáva vám to spracovať a využiť vo svoj prospech. Okrem toho, že vaše služby a produkty budete predávať v čo najlepšej kvalite, potrebujete povedať ľuďom, že ste tu a že tieto produkty ponúkate.


Ako najlepšie teda predať seba a svoju firmu? Zhrnuli sme to do 2 základných bodov:

  1. Ako prvé odporúčame, aby ste si vytvorili BIO o svojom podnikaní.
    To znamená ujasnili si základné informácie, ktoré budú konzistentné a ktoré chcete, aby o Vás ľudia vedeli.

    Napríklad:
    Kto ste? Kto všetko stojí za vašou firmou?
    Odkiaľ prichádzate? Aká je vaša cesta? Aké máte vzdelanie, certifikáty a podobne?
    Aké služby a produkty ponúkate a v akej cene? Pre aký typ zákazníka sú určené vaše produkty?
    Čo navyše alebo čo iné robíte oproti konkurencií?
    Aká je vaša základná filozofia – prečo robíte, to čo robíte?

    Spíšte si to na jedno miesto, pretože toto bude vaša alfa a omega. Na základe toho sa budete vedieť jednoduchšie rozhodnúť, ktorý krok urobiť ako prvý a čo neurobiť vôbec na ceste vašej propagácie. Ale predovšetkým tento manuál bude základom vašej komunikácie so zákazníkmi – budete vedieť čo komunikovať a komu to hovoriť, pretože nie každý zákazník je aj váš zákazník.

  2. Dajte o sebe vedieť tam, kde sa nachádzajú vaši potenciálni zákazníci
    Všetky informácie, ktoré ste zhromaždili v prvom kroku, je potrebné prezentovať všade tam, kde sú vaši zákazníci. A kde to je?

    Môžu to byť miestne noviny, alebo letáky v schránkach či v iných podnikoch (spolupráca). V dnešnej dobe však nesmiete opomenúť internet. Vaši zákazníci sú na internete. Dokonca Slováci trávia na internete viac času ako je priemer EÚ. 

    Až v 80% prípadov Slováci využívajú internet na vyhľadávanie informácií o tovaroch a službách. Čiže, ak nebude na internete zmienka o vašej firme, pravdepodobne oveľa ťažšie získate svojich nových zákazníkov. 

Lenže, kde ako podnikateľ pôsobiť na internete? 

Určite v začiatkoch podnikania nemôžete byť všade. Stačí, ak si vytvoríte firemné profily a web vizitky tam, kde to naozaj funguje a z neznámeho podnikateľa sa môžete stať známym pomerne rýchlo.

O účinných web profiloch a vizitkách budeme čoskoro hovoriť v pripravovanom článku. Rozoberieme v ňom situáciu, že ak by sme začínali s podnikanim dnes, na akých miestach a platformách internetu by sme prezentovali svoju firmu. Ak vás táto téma zaujíma, prihláste sa na odber noviniek. Prihlásením vášho e-mailu získate medzi prvými informáciu o novom článku.

Chcem dostávať informácie na e-mail

Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.


Bonusové tipy, ako si získať srdcia nových zákazníkov

Na záver vám ponúkame ešte odkaz na bonusové tipy, ktoré sa vám určite zídu. Chcete poznať 3 veci, ktoré robili v začiatkoch svojho podnikania aj iní podnikatelia a vďaka ktorým sa im podarilo naštartovať svoj biznis, vybudovať dobré meno a získať významné postavenie medzi konkurenciou? V takomto prípade si prečítajte aj tento náš článok:

Pomáhala pri tvorbe stratégie a koncepcie webových stránok pre desiatky slovenských firiem a v tejto činnosti pokračuje aj naďalej. Propaguje myšlienku magnetického copywritingu, ktorý považuje za základ budovania príťažlivých webov a získavania zákazníkov. Silu dobre zvolených slov a viet veľmi dobre spoznala počas štúdia na Právnickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Po skončení štúdia nastúpila do firmy, ktorej spoluvlastníkom je jej brat. Spočiatku zastávala administratívne práce. Avšak postupným vzdelávaním a aktívnym zúčastňovaním sa na projektoch jej pracovná pozícia sa zmenila. Dnes sa naplno venuje online marketingu a predovšetkým tvoreniu obsahu. V roku 2015 jej vydavateľstvo Eugenika vydalo knihu „Čo vám úspešní ľudia zabudli povedať“. Na blogu píše o stratégiach, ktoré na internete prinášajú úspech a nezabúda vás podporovať aj cennými informáciami z oblasti práva, ktoré sa vám na internete určite zídu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů