Techniky copywritingu: Čo mi prinesie váš produkt?

Mnohým našim klientom dávame otázku: „Prečo by si vás, váš produkt, vašu službu mali ľudia vybrať?“ Automaticky sa postavia k tejto otázke, ako keby mali nájsť odpoveď, v čom sa odlišujú od konkurencie. A množstvo webov je práve postavených na tomto princípe. Na princípe porovnania s konkurenciou.

I keď si možno myslíte, že ľudí zaujíma, v čom ste iný ako vaša konkurencia, ste na veľkom omyle. Vráťme sa k 3 základným zložkám ľudskej povahy, ktoré sme rozoberali v úvode tohto seriálu. Jedná z nich hovorí o tom, že ľudí zaujíma len to, čo budú mať z toho oni sami.

Preto si položte ešte raz otázku: „Prečo by si vás, váš produkt, vašu službu mali ľudia vybrať?“

Odpoveďou na túto otázku sú všetky fakty a skutočnosti, ktoré poukazujú na to, aký úžitok z vás, vašej služby a vášho produktu budú mať vaši zákazníci.

Preto svoj text doplňte o to, čo získajú vaši zákazníci, keď si objednajú váš tovar alebo služby.

Ukážme si to na príklade kúpy auta:

Pri cúvaní ani vaša manželka nebude mať žiaden problém. Auto má štyri predné a štyri zadné parkovacie senzory, ktoré umožňujú bezpečne zaparkovať aj na úzkych parkovacích miestach. V zime si obľúbite vyhrievané sedačky, ktoré vás a vašu rodinu do pár minút zohrejú. V tomto ročnom období určite oceníte aj vyhrievané predné sklo a spätné zrkadlá. Námrazy sa zbavíte rýchlo bez nutnosti použiť škrabku.

V tomto texte sme poukázali na úžitok, ktorý získa kupujúci daného auta. Zopakujme si tieto úžitky:

  • Bezpečné a ľahké parkovanie na úzkych parkovacích miestach
  • V mrazoch rýchle zohriatie posádky
  • Zbavenie sa námrazy bez nutnosti použiť škrabku

Áno, toto zaujíma zákazníka – čo mi váš výrobok prinesie? Čo budem mať z vašej služby? Samozrejme z toho vyplýva, že nie každý je váš zákazník. Lebo každý preferuje niečo iné.

Vyzdvihnite na svojom webe úžitky, ktoré získa váš zákazník. Napíšte to v druhej osobe a využite slová ako VY, VAŠE, TY, TVOJE (viac o tejto technike „VY, VAŠE, TY, TVOJE sa dozviete v článku: Chcete kvalitné texty na web? Ako prvé zabudnite na seba a vašu spoločnosť).  

Všetko to vyšperkujte technikou „ČO a PREČO“, o ktorej si viac povieme v ďalšom pripravovanom článku.

Veronika Švecová
Pomáhala pri tvorbe stratégie a koncepcie webových stránok pre desiatky slovenských firiem a v tejto činnosti pokračuje aj naďalej. Propaguje myšlienku magnetického copywritingu, ktorý považuje za základ budovania príťažlivých webov a získavania zákazníkov. Silu dobre zvolených slov a viet veľmi dobre spoznala počas štúdia na Právnickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Po skončení štúdia nastúpila do firmy, ktorej spoluvlastníkom je jej brat. Spočiatku zastávala administratívne práce. Avšak postupným vzdelávaním a aktívnym zúčastňovaním sa na projektoch jej pracovná pozícia sa zmenila. Dnes sa naplno venuje online marketingu a predovšetkým tvoreniu obsahu. V roku 2015 jej vydavateľstvo Eugenika vydalo knihu „Čo vám úspešní ľudia zabudli povedať“. Na blogu píše o stratégiach, ktoré na internete prinášajú úspech a nezabúda vás podporovať aj cennými informáciami z oblasti práva, ktoré sa vám na internete určite zídu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Novinky

    Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

  • Kategorie