2. časť: 10 tipov, ako pripraviť svoj eshop na BFCM 2022 a predvianočný predaj

V predošlom článku sme vám priniesli prvých 10 tipov, ako pripraviť svoj e-shop na BFCM (Black Friday a Cyber Monday). V tom dnešnom vám prinášame ďalších 10 tipov, aby bola vaša vianočná predajná sezóna čo najlepšia.

1. Pripravte a vytvorte neodolateľnú ponuku BFCM (Black Friday a Cyber Monday)

Jednou zo stratégií, ktorú mnohí predajcovia používajú, je spustiť „ohromujúci“ výpredaj obľúbeného produktu, aby prilákali zákazníkov do svojho obchodu. Keď sa zákazníci dočkajú výraznej zľavy na svoj obľúbený produkt, je tu šanca, že si na ceste k pokladni vyzdvihnú ďalšie položky. Príležitostne tento produkt slúži ako vodca strát, pričom sa ale rozdiel vyrovná tým, že zákazníci pridávajú do košíka viac, ako by pridali bez výraznej zľavy na vlajkový produkt.

Aký typ „neodolateľného“ výpredaja pritiahne ľudí do vášho obchodu? Ak posielate e-mail svojim zákazníkom, zvážte zameranie sa na jeden vlajkový produkt, ktorý považujete za najlákavejší, namiesto toho, aby ste propagovali všetky svoje výpredaje v rámci Black Friday Cyber ​​Monday v rovnakom čase.

Počas BFCM sú emailové schránky zaplavené reklamnými správami. Je preto veľmi dôležité nájsť spôsob ako v tomto mori správ vyniknúť. Keď zákazníci dorazia do vášho obchodu, existuje niekoľko techník, pomocou ktorých sa ich môžete pokúsiť primäť k objednávke a taktiež zvýšiť cenu tejto objednávky. Pozrite sa, ako môžu funkcie MagShopu pomôcť tromi spôsobmi:


Zľavy, výpredaje a časovo obmedzené ponuky.
Vďaka časovačom na odpočítavanie, ktoré navodia pocit naliehavosti, a konverzným nástrojom na zvýšenie neodolateľnosti ponuky máte v Magshope všetko, čo je potrebné na to, aby ste inšpirovali sviatočných nakupujúcich, aby nakúpili hneď.

Podobné produkty, často spolu kupované produkty.
Zvýšte predaj pomocou dômyselných návrhov produktov inšpirovaných tým, čo už majú zákazníci vo svojich košíkoch.

Viac dokončených nákupov.
Opustené košíky sú stratenou príležitosťou. Či už zákazníkov pri nákupe niečo rozptýli, alebo sa jednoducho nevedia rozhodnúť, niekedy potrebujú trochu postrčiť, aby sa vrátili a dokončili nákup. V administrátorskom prostredí MagShopu nájdete prehľadný zoznam opustených košíkov. Snažte sa s týmito opustenými košíkmi pracovať tak, aby vám priniesli čo najviac dokončených objednávok. Pri tom vám pomôže viacero automatizovaných riešení pre email marketing, ako napríklad Smartemailing alebo Mailchimp.

2. Vytvorte bannery a tzv. Hero obrázky pre sviatočný predaj

Ako lepšie podporiť predaj počas sviatkov, než pomocou nádhernej grafiky a vizuálov? Či už plánujete použiť banerové reklamy na propagáciu vášho sviatočného predaja alebo zmeniť obrázok hlavičky/hero obrázku na svojej domovskej stránke pre Black Friday Cyber ​​Monday, nemusíte byť grafický dizajnér, aby ste to zvládli.

Ak vám chýbajú zručnosti grafického dizajnéra, môžete použiť online dizajnové nástroje, ako napríklad Canva (dostupná aj v slovenčine), alebo vám môžu pomôcť grafici z nášho Grafického štúdia.

Ak ste používateľom MagShopu, tak viete aké jednoduché je editovať a prispôsobiť váš obchod sezónnym predajným potrebám. Keď už vytvárate lákavé vizuály, prečo nezvážiť spustenie platených marketingových kampaní na čierny piatok? Zistite, ako vám Magnetica môže pomôcť s marketingom.

3. Využite opakované zacielenie na návštevníkov a zákazníkov, ktorí už na vašom webe v minulosti boli alebo nakúpili

Ak ste si už nastavili Facebook pixel vo svojom obchode, teraz je čas ho použiť. Keď znova zacielite na predchádzajúcich návštevníkov, oslovíte ľudí, ktorí možno zabudli na váš obchod a inak by si váš výpredaj nepozreli.

Môžete tiež znova zacieliť na zákazníkov, ktorí už vo vašom obchode nakúpili. Vzhľadom na to, že existujúci zákazníci sú vo všeobecnosti ľahšie oslovení ponukou a ľahšie sa im tovar propaguje ako úplne novým zákazníkom, nakupujúci, ktorým ste už v minulosti niečo predali, by mali byť obzvlášť vnímaví k vašim najnovším výpredajom v rámci Black Friday Cyber ​​Monday.

Ak potrebujete pomoc s nastavením Facebook pixelu pre váš obchod, v Magnetice vám s tým radi pomôžeme.

4. Spustite svoje emailové marketingové kampane včas

Počas minuloročného BFCM zaznamenalo mnoho online predajcov najvyššiu mieru konverzie z e-mailového marketingu.

Každý majiteľ firmy by mal mať naplánovaných niekoľko e-mailových marketingových kampaní, ktoré privedú zákazníkov späť na web, aby mohli reagovať na vaše ponuky sviatočného predaja.

Začnite plánovať a vytvárať e-maily včasne pred začiatkom výpredaja na čierny piatok. Tu je niekoľko tipov pre víťaznú e-mailovú marketingovú stratégiu BFCM:

  • Vytvorte vzrušenie a rozruch okolo vášho nadchádzajúceho výpredaja
    Umiestnite polia na zbieranie e-mailov a okná pre prihlásenie do newslettra na rôzne stránky svojho eshopu, aby ste mali možnosť poslať e-mail kupujúcim, ktorí váš web navštívia, ale ešte nie sú celkom rozhodnutí nakúpiť. Uistite sa, že e-mailové adresy, ktoré zhromažďujete, majú vysokú kvalitu a že máte od zákazníkov súhlas na odosielanie propagačných e-mailov.
  • Personalizujte svoje e-mailové kampane
    Počas BFCM sú schránky zákazníkov zaplavené e-mailami od rôznych značiek. Je dôležité, aby bola vaša značka rozpoznaná a aby sa e-mail otvoril. Personalizujte predmet emailu s použitím mena a priezviska zákazníka. Je to jeden zo spôsobov, ako zvýšiť mieru otvorenia emailu, kliknutí, konverzií a interakcií.
  • Posielajte „zahrievacie“ e-maily s našepkaním a upútavkami
    Či už je vašou ponukou BFCM zľava, exkluzívny produkt, bezplatná doprava, dary pre charitu alebo úplne jedinečná propagácia príznačná pre vás, začnite ju svojim zákazníkom ponúkať čo najskôr, aby napäto čakali na ohlásenie výpredaja. To zahŕňa posielanie exkluzívnych ponúk rôznym segmentom zákazníkov, ako sú napr. vaši VIP zákazníci. Včasným odosielaním e-mailov je menej pravdepodobné, že poskytovatelia služieb budú považovať váš e-mail za spam. V systémoch ako je Smartemailing alebo Mailchimp si môžete vybrať z rôznych vopred vytvorených šablón, vďaka čomu je vytváranie, upravovanie, plánovanie a odosielanie emailov jednoduché a rýchle.
  • Po skončení výpredaja poďakujte svojim zákazníkom
    Týmto ďakovacím emailom poďakujete svojim zákazníkom za nakupovanie a udržíte svojich odberateľov noviniek zaujatých. Majte ale na pamäti, že kupujúci budú dostávať e-maily súvisiace s objednávkami v dňoch nasledujúcich po BFCM, takže nekomunikujte príliš. Pokúste sa nastaviť automatický e-mail s poďakovaním päť až sedem dní po skončení BFCM.
  • Vytvorte e-maily pre opustené košíky
    Pred BFCM sa uistite, že posielate e-maily návštevníkom, ktorí opustili svoje košíky. Bude sa to diať vo väčšej miere hlavne na BFCM a práve takýto automaticky spustený e-mail pomôže zachrániť niektoré z týchto opustených konverzií. Náš e-mail marketingový tím vám vie poradiť aj s týmto.

Údaje zo SaleCycle naznačujú, že priemerná miera opustenia košíka v Čierny piatok 2021 bola 79,88 %. Mali by ste sa pokúsiť udržať toto číslo čo najnižšie. Jedným z najúčinnejších spôsobov, ako to dosiahnuť, je nastaviť cielené e-maily pre opustené košíky. Týmto spôsobom, keď si zákazník pridá produkt do košíka, ale opustí váš obchod, môžete ho pomocou presvedčivého e-mailu priviesť späť, aby dokončil nákup.

5. Zvýšte svoje konverzie ponúknutím možnosti „Nakúp teraz – zaplať neskôr

Platby na vašom e-shope by mali prebehnúť bezproblémovo. Uistite sa, že vaše platobné brány sú implementované správne a tak, aby poskytli zákazníkom možnosť ľahko a bez problémov zaplatiť za objednávku.

Jenou z možností platieb, ktorá je už dlhšie v zahraničí veľmi populárna v oblasti online nakupovania je možnosť „Kúp teraz, zaplať neskôr“. V rokoch 2019 -2021 túto možnosť využilo 55,8 % spotrebiteľov v USA, čo je nárast o takmer 50 % za menej ako jeden rok. Pomaly ale isto si táto možnosť začína získavať obľubu aj na Slovensku a to pomocou služby Ahoj.

6. Odmeňte verných zákazníkov

Obdobie okolo BFCM je vhodný čas na budovanie vzťahov s vašimi existujúcimi zákazníkmi a ich motiváciu, aby sa k vám vrátili.

Využite toto obdobie na posielanie e-mailov a znova zacieľte na svojich predchádzajúcich zákazníkov s vašimi najlepšími ponukami. Poskytnete im tak možnosť získať skorší prístup k výpredaju alebo ponúknuť exkluzívnu ponuku len preto, že sú odberateľmi noviniek vo vašom zozname e-mailov. Exkluzívne ponuky tiež fungujú ako stimul pre nakupujúcich, aby zanechajú svoj e-mail predtým, ako opustia vašu stránku.

7. Premeňte “pozeračov“ na zákazníkov pomocou chatu

Investovali ste veľa času a peňazí do priťahovania ľudí do vášho eshopu, ale čo teraz? Premena návštevnosti na online predaj nie je vždy taká jednoduchá. Ľudia majú zvyčajne otázky, keď sa rozhodujú o kúpe – až 70 % četových konverzácií prebieha s kupujúcimi, ktorí sa rozhodujú o kúpe. Od otázok o produktoch a podrobnostiach o dodaní až po získanie špeciálneho zľavového kódu, toto sú kľúčové momenty, ktoré môžu vytvoriť lojalitu zákazníkov.

Keď nastanú tieto kľúčové momenty, buďte pripravení. Implementácia chatu do vášho eshopu vám poskytuje jednoduchý spôsob, ako sa spojiť s kupujúcimi, nech sú kdekoľvek – online obchod, mobil alebo sociálne kanály ako Facebook a Instagram – zvýšite tak šancu na premenu „pozeračov“ na kupujúcich.

Vieme, že obdobie sviatkov je hektické a vy a váš tím nie ste k dispozícii na četovanie 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Keď ste zaneprázdnení alebo ste preč, čet vám umožňuje zhromaždiť e-maily vašich kupujúcich, takže môžete odpovedať neskôr podľa svojich vlastných možností. Do okna rozhovoru môžete dokonca pridať často kladené otázky, aby ste kupujúcim rýchlo poskytli odpovede, ktoré potrebujú, aby sa pri nakupovaní u vás cítili sebavedomo.

BFCM je len začiatok. Konverzácie, ktoré teraz s vašimi „pozeračmi“ a zákazníkmi vediete, nie sú len o prvom predaji. Je to príležitosť vytvoriť nezabudnuteľnú zákaznícku skúsenosť, ktorá premení nakupujúcich na lojálnych zákazníkov po zvyšok roka.

8. Poskytnite rýchlu a osobnú podporu

BFCM je veľmi hektický a náročný čas pre zákaznícku podporu. Súčasťou poskytovania fantastického zážitku, ktorý vedie k spokojnosti zákazníkov, je rýchla odozva – druhou časťou je zdvorilosť a rešpekt voči všetkým vašim zákazníkom.

Niekoľko vopred pripravených štandardných fráz a odpovedí vám umožní poskytovať konzistentnejšie a užitočnejšie služby s minimálnym úsilím vopred. Pripravte sa najmä na tieto bežné frustrácie zákazníkov:

  • Objednávka zákazníka je stratená alebo oneskorená
  • Zákazník nie je spokojný s nákupom
  • Zákazníkov balík alebo produkt príde poškodený

Pripravte sa aj na to, ako efektívne a empaticky zaobchádzať s rozrušenými zákazníkmi a tiež na to, čo znamená skutočne príjemné služby zákazníkom. Ak si tieto informácie niekde zapíšete, budete ich môcť jednoducho zdieľať so svojím tímom alebo akoukoľvek ďalšou pomocou, ktorú ste si najali na sviatočný zhon.

Buďte tento rok nezabudnuteľní a zákazníci si vás budú pamätať natoľko, že sa k vám budúci rok vrátia.

9. Ponúkajte jednoduché a bezproblémové vrátenie tovaru

V príprave na BFCM a celé sviatočné obdobie nesmú chýbať ani tipy na spracovanie vrátenia a výmeny tovaru. Vrátenie tovaru sa stalo kľúčovou súčasťou zákazníckej skúsenosti, a to ako na Black Friday, tak aj vo všeobecnosti. Väčšina nakupujúcich očakáva bezplatné a jednoduché vrátenie tovaru a často neuskutočnia nákup, pokiaľ nemajú možnosť produkt vrátiť.

Uistite sa, že máte pravidlá vrátenia, ktoré sú jasné, spravodlivé a dobre komunikované na stránke vášho obchodu. Pomôže to presvedčiť zákazníkov, ktorí sa stále rozhodujú či objednávku dokončiť, pretože tým prejavujete dôveru vo svoj produkt a odstraňujete potenciálne riziko. Medzi obľúbené miesta, kde môžete umiestniť svoje pravidlá vrátenia tovaru, patria:

  • Stránka Pravidlá prepravy a vrátenia tovaru
  • Stránka FAQ
  • Stránka produktu

Najväčší objem vráteného tovaru môžete očakávať v decembri, januári a februári. Oboznámte sa so správou vrátenia tovaru vo vašom eshope, aby ste ich mohli efektívne prijímať a spracovávať a zároveň vytvárať najlepšiu možnú zákaznícku skúsenosť. Možno by ste mohli počas sezóny dočasne predĺžiť dobu vrátenia tovaru, aby ste kupujúcim poskytli väčšiu istotu.

10. Venujte veľkú pozornosť mobilným zariadeniam

Minulý rok zaznamenali internetové obchody celosvetovo viac mobilných nákupov ako nákupov cez počítač v rámci celého BFCM už tretí rok po sebe. Môžeme očakávať, že tento trend bude pokračovať. Pre majiteľov malých firiem to znamená, že myslieť na mobilné verzie svojich webov a eshopov je nevyhnutné.

Aká je používateľská skúsenosť vášho eshopu na mobile? Je jednoduché a intuitívne nakupovať vo vašom obchode? Je váš web responzívny pre mobilné zariadenia? Otestujte si sami, ako sa váš obchod správa a ako vyzerá na mobilnom zariadení.

Dúfame, že vám týchto 10 tipov pomôže v príprave vášho eshopu nielen na BFCM, ale aj na celú vianočnú sezónu.

Chcem dostávať informácie na e-mail

Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

Martina Boswell Cukerová
Starostlivo sa stará o projekty, klientov a komunikuje s tímom za účelom zabezpečiť čo najlepší výsledok. Jej práca je všestranná a dokáže zastrešiť nielen konzultácie s kolegami, ale aj testuje funkcionality, robí menšie úpravy na webstránkach klientov, školí a vytvára návody pre nich, a taktiež je platným členom marketingového tímu so svojími nápadmi a skúsenosťami. Ešte počas štúdia na vysokej škole odišla na leto brigádovať do Veľkej Británie. Z jedného leta sa stalo 10 rokov, ktoré strávila vo viacerých mestách (od Londýna až po Cardiff vo Walese), kde pracovala na rôznych pozíciách a v rôznych odvetviach. Po rokoch zistila, že potrebuje zmenu. Zanechala prácu v cestovnom ruchu a zamestnala sa v lokálnom internetovom obchode. Odvtedy sa už takmer 12 rokov pohybuje a neustále vzdeláva vo svete e-commerce, ktorý jej neskutočne učaril. Hlavne vďaka neobmedzeným možnostiam, ktoré internet ponúka. Počas materskej dovolenky ( z frustrácie z veľkých tašiek) navrhla a v Číne nechala vyrobiť 100 kusov malej praktickej tašky na rúčku kočiara. Povedala si, že určite existuje viacero mamičiek, ktorým obrovské do kolien udierajúce tašky na plienky a mlieko lezú na nervy. No a popri snahe predať týchto 100 kusov sa ako samouk veľa priučila reklame, marketingu, prezentácii produktov, tvorbe webstránok a internetovému predaju. Tých 100 kusov “sa“ predalo a Martina si uvedomila, že v e-commerce sa cíti “doma“. Dnes žije na Slovensku v rodnom mestečku, kde sa s rodinou naspäť presťahovala na naliehanie jej manžela Jamieho, ktorému učarovala naša krajina. Rada číta niečo zaujímavé zo zahraničného sveta internetového podnikania, funkcionalít e-shopov a online marketingu. Nové vedomosti ďalej podáva aj vo forme článkov na Magnetickom blogu slovenskému publiku.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

  • Novinky

    Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

  • Kategórie