Keby sme dnes začali s podnikaním, prezentovali by sme firmu na týchto miestach

Magnetica pôsobí na trhu od roku 2006 a za toto obdobie sa formy propagácie výrazne menili. Keby sme dnes začínali s podnikaním, určite by sme prezentovali firmu iba na internete. Nešli by sme do všetkých možných spôsobov propagácie na internete, vybrali by sme si iba 3, ktoré naozaj fungujú. Ktoré to sú a prečo?

Obzvlášť ako začínajúci podnikateľ, kedy si ešte veľa veci robíte sami a nemáte vybudovaný tím ľudí, je potrebné vybrať si len zopár miest, kde budete robiť reklamu svojej firme.

Mohli by ste byť na Instagrame, Tik Toku a mať youtube kanál, či vytvoriť vlastnú webstránku. Tých možnosti je naozaj veľa, kde všade môžete využiť internet na propagáciu svojej firmy. Avšak kým sa bezhlavo pustíte do vytvárania profilov, pozrite si, čo hovoria štatistiky.

Prečo využiť len internet na propagáciu firmy?

Najprv ujasníme, prečo by sme využili na prezentáciu firmy len internet, ak by sme dnes začínali s podnikaním. 

Začiatkom roku 2022 používalo internet viac ako 2/3 svetovej populácie. V rámci Európskej únie používa internet takmer 90% populácie. Na Slovensku je to 81,6 % populácie, čo predstavuje 4 446 926 používateľov. Priemerný človek (celosvetový priemer) strávi na  internete denne 6 h 42 minút.

Z uvedenej štatistiky vyplýva, že ak nie všetci vaši potenciálni zákazníci, tak aspoň väčšia časť z nich využíva počas dňa internet. A nejde len o pár minút. Ľudia trávia na internete hodiny. 

Aj to je hlavný dôvod, prečo by sme sa zamerali pri propagácií našej firmy len na internet: Ak sú na internete zákazníci, musíme tam byť aj my. Zvýšime tak svoje šance, aby nás spozorovali a aby sme u nich vyvolali záujem.

Kde na internete najviac času trávia zákazníci?

Opäť si pomôžeme štatistikou a pozrieme sa na 10 najnavštevovanejších miest na internete.

V grafe vyššie sú okrem iného zaujímavé čísla na prvých 3 miestach. Ako si môžete všimnúť Google mal až 182 miliónov návštev ročne. Takmer o 100 miliónov menej má Facebook a Youtube.

Keďže už vieme, kde najviac trávia času naši zákazníci, vieme, kde musí naša firma zanechať digitálnu stopu. Je to Google a Facebook. Máte na týchto platformách ako firma či podnikateľ svoj profil?
Viac štatistík o tom, kde trávia a ako trávia čas na internete Slováci, nájdete v našom článku:


Najprv si vytvorte profil na Googli

Namiesto tvorby firemnej stránky na Facebooku, by sme ako začínajúci podnikateľ na prvom mieste vytvorili profil na Googli. 

Ak ste len miestna firma, ktorá poskytuje produkty a služby len lokálne,  zaregistrujte sa v službe Moja Firma na Googli. Ide o bezplatnú (zatiaľ) službu, vďaka ktorej sa vaša firma zobrazí v Google Mapách a vo výsledkoch vyhľadávania Google.

Okrem toho táto služba vám umožňuje písať si správy so zákazníkmi, prezentovať svoju firmu zdieľaním fotografií, videí, informácií a taktiež vaši zákazníci vám môžu nechať aj recenzie.


Až potom riešte sociálne siete

I keď je to veľmi lákavé ako prvé si vytvoriť profily na sociálnych sieťach, venovali by sme im až druhotnú pozornosť. A ak by sme si mali vybrať, rozhodli by sme sa pre Facebook, a to z týchto dôvodov:

  1. Stále ide o sociálnu sieť, ktorú denne používa najviac ľudí.
  2. Firma Meta vlastní nielen Facebook, ale aj Instagram, WhatsApp, Messenger a môžete obsluhovať všetky tieto aplikácie z jedného miesta na Facebooku. Čo v praxi znamená, že stačí sa mi prihlásiť na FB a z tohto miesta dokážem zverejniť príspevok a poslať správu aj na ostatné platformy.
  3. Stále za pomerne nízke náklady, dokážete platenou reklamou osloviť ľudí v regióne.


Nevýhody Facebooku a služby Moja firma na Googli

I keď zo štatistík vyplýva, že najpoužívanejší ľuďmi je Facebook a Google, a  teda je logické byť ako firma na týchto platformách, avšak ako začínajúci podnikateľ by sme neostali iba na týchto profiloch.

Hlavným dôvodom je, že ide o súkromné firmy, ktoré si stanovujú svoje vlastné pravidlá. Ak ste na Facebooku, alebo zaregistrovaný v službe Moja firma na Googli, ste závislí od ich pravidiel, ktoré sa inak v čase neustále menia. O čom hovoríme? Ukážme si to na príkladoch z praxe:

Príklad: Meniace sa pravidlá na Facebooku

Ešte pred 5 rokmi, ak ste zverejnili nejaký príspevok na Facebooku, videli ho približne 20 až 40 ľudí zo 100 bez platenej reklamy. Dnes bez platenej reklamy uvidí váš príspevok len 1 až 5 ľudí zo 100.

To znamená, že ak si nezaplatíte reklamu, nebude o vás vďaka  FB takmer nikto vedieť.

Príklad: Zablokovaný účet v službe Moja firma na Googli

Ozvala sa nám firma, že Google im zamietol / zablokoval ich firemný profil na Googli. Kontaktovali sme samotný Google (podporu) a pýtali sme sa, že prečo niekoľko rokov fungujúci profil zablokovali, keď neboli porušené žiadne pravidlá. Odpoveďou boli len automatické e-maily so správou, že sa na problém pozrú. No nepozreli sa a náš zákazník sa pomaly “išiel nervovo zrútiť”, pretože 90% zákazníkov získaval práve vďaka profilu na Googli. A takto vlastne tretia strana ho pripravila o propagačný kanál.

Ako sa vyhnúť meniacim sa podmienkam na týchto platformách?

Riešením je vlastná webstránka

Keďže vy ste majiteľom webstránky, vy rozhodujete, čo tam zverejníte, kedy a ako. Nie ste závislý od tretích strán, naopak dokážete ich využiť vo svoj prospech vtedy, keď to potrebujete (reklama na Googli a Facebooku).

Je to najideálnejším riešením, ako skĺbiť cudzie platformy so svojou vlastnou a mať propagáciu firmy pod väčšou kontrolou.

Keby sme dnes začali s podnikaním, prezentovali by sme firmu na týchto 3 web-miestach 

Začali by sme na bezplatných službách, a to Moja firma na Googli a na Facebooku. Lenže aj tu bez platenej reklamy to nepôjde, preto by sme súbežne vytvárali vlastnú webstránku a všetky reklamy na Googli a Facebooku by sme odkazovali na náš web.

Rozložili by sme tak riziko na viacero platforiem v prípade, ak by jeden propagačný kanál vypadol, a zároveň zachovali naše pôsobenie na najpopulárnejších miestach na internete.

Chcete si uľahčiť propagáciu vašej novej firmy?

Využite náš propagačný balíček služieb, ktorý sme vytvorili pre začínajúcich podnikateľov. Tento balíček obsahuje tvorbu a založenie web profilov a vizitiek vrátane tvorby jednoduchej webstránky (microsite). Nemusíte sami študovať rôzne materiály, ako nastaviť jednotlivé profily. Všetko spravíme za Vás.

Pomôžeme naštartovať vašu propagáciu na internete. Keďže máme viac ako 16-ročné skúsenosti s propagáciou na internete, presne vieme, ktoré web vizitky a profily si na internete založiť, aké slová a grafiku použiť, aby sa ľudia o vás dozvedeli.

Chcem dostávať informácie na e-mail

Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

Veronika Švecová
Pomáhala pri tvorbe stratégie a koncepcie webových stránok pre desiatky slovenských firiem a v tejto činnosti pokračuje aj naďalej. Propaguje myšlienku magnetického copywritingu, ktorý považuje za základ budovania príťažlivých webov a získavania zákazníkov. Silu dobre zvolených slov a viet veľmi dobre spoznala počas štúdia na Právnickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Po skončení štúdia nastúpila do firmy, ktorej spoluvlastníkom je jej brat. Spočiatku zastávala administratívne práce. Avšak postupným vzdelávaním a aktívnym zúčastňovaním sa na projektoch jej pracovná pozícia sa zmenila. Dnes sa naplno venuje online marketingu a predovšetkým tvoreniu obsahu. V roku 2015 jej vydavateľstvo Eugenika vydalo knihu „Čo vám úspešní ľudia zabudli povedať“. Na blogu píše o stratégiach, ktoré na internete prinášajú úspech a nezabúda vás podporovať aj cennými informáciami z oblasti práva, ktoré sa vám na internete určite zídu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

  • Novinky

    Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

  • Kategórie