Prečo je Facebook reklama ideálna pre miestne firmy?

Ak máte prevádzku v meste a chceli by ste dať vedieť o sebe väčšiemu počtu tunajších ľudí nielen z mesta, ale aj okolia, reklama na Facebooku je pre vás úplne ideálna. 

Často sa stretávame, že miestne firmičky majú svoju Facebook page a občas tam zverejnia nejaké príspevky. Tie však nemajú príliš veľký dosah, pretože bežný príspevok Facebook povolí uvidieť len asi 6% vašich sledovateľov. To znamená, že ak máte napríklad 100 fanúšikov na Facebooku, váš príspevok uvidí v priemere len 6 fanúšikov

A pritom stačí si každý mesiac vyčleniť menšiu sumičku na reklamu na Facebooku a dosah môžeme počítať v tisícoch. Navyše takáto reklama má množstvo výhod, kedy aj s malým rozpočtom môžete dosiahnuť parádne výsledky. Tu sú najhlavnejšie z nich:

Skvelé cielenie na potenciálnych zákazníkov

Výhodou reklamy na Facebooku je jej skvelé cielenie na vašich potenciálnych zákazníkov. Zvyčajne ako miestna firma, dajme tomu napríklad z Liptovského Mikuláša, budete chcieť prilákať do vašej predajne predovšetkým ľudí z LM alebo z blízkeho okolia. 

V nastaveniach reklamy si vyberiete mesto Liptovský Mikuláš a okolie dajme tomu 20 km. A v tomto zvolenom okruhu sa bude reklama zobrazovať ľuďom. Navyše si môžete publikom ďalej selektovať podľa veku, ich záujmom, profesií a podobne.

A s veľkosťou publika samozrejme súvisí aj rozpočet na reklamu.

Nízky rozpočet

Čím menšie publikum idete oslovovať, tým menej potrebujete finančných prostriedkov na reklamu. Môžete dať samozrejme aj viac peňazí, ale pointa toho celého je, že aj menším firmám s nízkym rozpočtom môže Facebook reklama pomôcť.

Ďalšou výhodou je, že môžete preinzerovať najmenej 1 € na deň. Za mesiac približne 31€. Samozrejme dosah už bude menší, ako keby ste preinzerovali 5 € na deň, ale vždy budete viacej viditeľnejší ako bez reklamy. 

Cena jedného kliku na reklamu (ak by ste si zvolili takúto stratégiu propagácie) sa pohybuje od 4 centov až do 60 centov. Ak by cena za klik bola  v priemere 10 centov, tak za jeden deň pri dennom rozpočte 1€, dostane na svoj web 10 ľudí.

Celý rozpočet máte pod kontrolou vy. Či sa rozhodnete pre menšiu alebo väčšiu investíciu do reklamy, môžete to kedykoľvek meniť a hrať sa s rozpočtom.

Blízky jazyk na oslovenie publika

Ak by ste robili reklamu orientovanú napríklad na celé Slovensko museli by ste použiť viac všeobecnejší jazyk. Naopak, pri cielení na konkrétny región alebo mesto môžete naplno využiť miestny slang, skutočnosti, ktoré sú známe miestnym obyvateľom, a takto lepšie komunikovať cez reklamu so svojím publikom.

Práve takáto komunikácia môže vzbudiť u ľudí pocit niečoho známeho, čomu môžu dôverovať. Čím vyššia dôvera, tým vyššia pravdepodobnosť nákupu.

Nemusíte mať vlastný web

Najčastejšie reklamy na Facebooku odkazuje na webstránku alebo eshop, kde firma podrobnejšie opisuje svoju ponuku. Lenže to nie je jediná možnosť. Vďaka reklame na Facebooku môžete ľudí rovno odkázať na váš firemný messenger a dohodnúť si stretnutie, či detaily o zákazke, bez toho aby ste mali vlastnú webstránku.

Prepojenie s Instagramom

Máte aj Instagram? Vynikajúcou správou je, že reklamy na Facebooku môžete propagovať aj na Instagrame bez toho, aby ste museli čosi nastavovať v rozhraní Instagramu. 

Zvládnete to aj sami

Sami ste určite spozorovali, že pod príspevkami na vašej Facebook page sa vám ako administrátorovi stránky zobrazí tlačidlo: Propagovať príspevok. Stačí kliknúť na toto tlačidlo a postupne všetko vypĺňať a nastaviť reklamu. 

Avšak, ak máte pocit, že nedokážete napísať pútavý text, vytvoriť pekný obrázok a chceli by ste naplno využiť potenciál reklám na Facebooku, vtedy vám odporúčam, aby ste sa obrátili na agentúru, ktorá vám s tým určite pomôže.

A aby som nezabudla, môžete sa obrátiť s Facebook reklamou aj na nás 🙂

Veronika Švecová
Pomáhala pri tvorbe stratégie a koncepcie webových stránok pre desiatky slovenských firiem a v tejto činnosti pokračuje aj naďalej. Propaguje myšlienku magnetického copywritingu, ktorý považuje za základ budovania príťažlivých webov a získavania zákazníkov. Silu dobre zvolených slov a viet veľmi dobre spoznala počas štúdia na Právnickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Po skončení štúdia nastúpila do firmy, ktorej spoluvlastníkom je jej brat. Spočiatku zastávala administratívne práce. Avšak postupným vzdelávaním a aktívnym zúčastňovaním sa na projektoch jej pracovná pozícia sa zmenila. Dnes sa naplno venuje online marketingu a predovšetkým tvoreniu obsahu. V roku 2015 jej vydavateľstvo Eugenika vydalo knihu „Čo vám úspešní ľudia zabudli povedať“. Na blogu píše o stratégiach, ktoré na internete prinášajú úspech a nezabúda vás podporovať aj cennými informáciami z oblasti práva, ktoré sa vám na internete určite zídu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Novinky

    Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

  • Kategorie