Zastavte reklamu na internete! Alebo fakty, ktoré sa vám (ne)budú páčiť

Pre tvorcov reklamy (online marketérov) môže táto veta znamenať nočnú moru. Ak zavolá klient a prosí, aby sme okamžite vypli reklamu, napadne nás len jedno: Vyrobili sme nejaký prúser.

S ťažkosťou, ale predsa sa spýtame: „Čo sa stalo? Aký je dôvod na zastavenie reklám?“ Odpoveď nás doslova šokovala: „Máme toľko objednávok, že nestíhame vyrábať. A stále nám píšu a volajú noví záujemcovia.“

Fú … Pri týchto slovách sme si veru vydýchli. „Musíme vypnúť reklamu, lebo je úspešná,“ odľahlo nám.

Tento príbeh sa môže zdať ako pekný happyend. Avšak, vyplývajú z neho ponaučenia, ktoré sa nebudú páčiť mnohým podnikateľom.

3 ponaučenia o reklame na internete, ktoré musíte vedieť

Úspech firmy z nášho reálneho príbehu sa nezrodil z večera do rána. Stálo za tým mnoho úsilia a vytrvalosti. Pokiaľ sa však bavíme o získavaní zákazníkov z internetu, platia určité pravidlá, ktoré je nutné si uvedomiť predtým, ako sa do online marketingu pustíte.

Prvé významnejšie výsledky prichádzajú po jednom roku

Ak očakávate okamžité a priame výsledky z online reklamy, tento fakt sa vám nebude páčiť. O to viacej, ak ste pomerne neznáma firma na internete. Mnohým našim klientom trvalo približne rok, kým prekročili pomyselnú hranicu a online marketing im začal prinášať významnejšie predaje. Čo v praxi znamená, že vynaložili viac prostriedkov na reklamu, ako im to z krátkodobého hľadiska prinieslo osoh. Z dlhodobého hľadiska sa im toto úsilie vyplatilo.

Tvrdia vám, že všade vidieť len vašu reklamu, až je to otravné? To je dobré znamenie

Základným účelom reklamy je byť na očiach svojim potenciálnym zákazníkom. Čím častejšie vás budú vidieť, tým si vás budú viac pamätať. Preto ak vám váš priateľ bude hovoriť, že všade vidieť len vašu reklamu a že je to už otravné, nepodľahnite panike a nevypínajte ju. Vždy keď prídu potenciálni zákazníci do rozhodovacej fázy a budú rozmýšľať, ktorú firmu si vybrať, čo myslíte, ktorá to bude? No predsa tá, ktorú si najlepšie pamätajú.

Začnite v malom a o ostatné sa postarajú vaši prví spokojní zákazníci

Často sa stáva, že klienti chcú online reklamou dobiť „veľký svet“. Chcú osloviť čo najväčšie publikum. Pritom majú bohatstvo priamo pod nosom. Väčšie publikum znamená väčšie výdavky na reklamu. Ak vezmeme do úvahy, že prvé významnejšie výsledky prichádzajú po jednom roku, môže vás takýto široký záber doslova položiť na kolená. 

Na záver máme jedno povzbudenie. Reklama vôbec nemusí byť drahá, pretože aj s rozpočtom vo výške 50€ mesačne dokáže urobiť hotové zázraky. Nezabudnite však na 3 ponaučenia z dnešného článku. Radšej začnite v malom, buďte častejšie na očiach a vydržte byť aktívny minimálne rok a úspech sa dostaví.

Pomáhala pri tvorbe stratégie a koncepcie webových stránok pre desiatky slovenských firiem a v tejto činnosti pokračuje aj naďalej. Propaguje myšlienku magnetického copywritingu, ktorý považuje za základ budovania príťažlivých webov a získavania zákazníkov. Silu dobre zvolených slov a viet veľmi dobre spoznala počas štúdia na Právnickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Po skončení štúdia nastúpila do firmy, ktorej spoluvlastníkom je jej brat. Spočiatku zastávala administratívne práce. Avšak postupným vzdelávaním a aktívnym zúčastňovaním sa na projektoch jej pracovná pozícia sa zmenila. Dnes sa naplno venuje online marketingu a predovšetkým tvoreniu obsahu. V roku 2015 jej vydavateľstvo Eugenika vydalo knihu „Čo vám úspešní ľudia zabudli povedať“. Na blogu píše o stratégiach, ktoré na internete prinášajú úspech a nezabúda vás podporovať aj cennými informáciami z oblasti práva, ktoré sa vám na internete určite zídu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů