Web Vizitka vs. Web Obchodník. Aký web chcete vy?

Predstavte si, že potrebuje radu právnika. Vyberiete sa za ním do jeho kancelárie. Stlačíte kľučku na jeho dverách. Ale dvere sa ani nepohli. Nie je tam. Len na dverách sú napísané otváracie hodiny, názov právnickej kancelárie a informácie o tom, akému právu sa venuje. Ale právnik ani jeho zástupca tam nie sú.

Povzdychnete si: „No nič, idem nájsť iného.“ Druhý právnik vás vezme okamžite. Vy sa mu zdôveríte s problémom a on vám ponúka riešenie. Zrazu sa vám ľahšie dýcha. Máte potrebné informácie a začínate veriť, že všetko dopadne dobre.

A takto je to presne aj s internetovými stránkami. Na internete nájdeme dva základné typy web stránok.

Web Vizitka

Prvá skupina (musím podotknúť, že tá väčšia) plní funkciu vizitky. Na weboch z tejto skupiny nájdete len základné informácie, akými sú názov spoločnosti, výpočet služieb alebo produktov (niektorí sú odvážni a uvedú aj ceny) a kontakt. Navštívite niekoľko takýchto webov zaoberajúcich sa rovnakou činnosťou a zistíte, že okrem dizajnu a preukladania obsahových prvkov, sú úplne totožné.

Na základe čoho sa v takých prípadoch rozhoduje zákazník? Garantujeme vám, že vysoké percento zavrhne vyhľadávanie na webe a opýta sa svojich známych, či nepoznajú niekoho, kto by im pomohol. To znamená, že si internetová stránka nesplnila svoju základnú funkciu – nevzbudila záujem návštevníka. Takéto weby slúžia iba na jednu vec. Predstavujú vizitku, ktorá je zavesená niekde online na internete.

Web Vizitka je internetová stránka minulosti, stránka, ktorá sa vyrábala 7 a viac rokov dozadu. Je nudná, takmer nepoužiteľná a čo je najhoršie – nepredáva, nezaujíma ľudí, a tým ani giganta Google.

Web Obchodník

Na druhej strane stojí skupina webov (zatiaľ ešte malá, ale je len otázka času, kedy budú v rozmachu, preto ste na tento článok natrafili v pravý čas 🙂 ), ktorá stojí na úplne inom základe. Tieto weby sú príťažlivé už od prvého okamihu.

Vedia sa vcítiť do návštevníka a ponúkajú mu riešenie na jeho problém. Poradia a navigujú klienta, ako má postupovať ďalej. Tieto weby predstavujú skvelých a charizmatických obchodníkov s vysokou orientáciou na zákazníka ako človeka. Nie sú to weby, ktoré odvšadiaľ kričia: „Kúp si náš výrobok, zaplať nám a neotravuj.“ Paradoxom je, že weby, ktoré pomáhajú najviac, aj najviac zarábajú, sú populárne a nesmierne obľúbené u svojej cieľovej skupiny, a preto ich miluje nielen Google, ale aj sociálne siete.

Ako vyzerá vaša webstránka? Zaniká medzi kunkurečnými webmi, alebo naopak vyniká? Prináša vám zákazníkov?

Veronika Švecová
Pomáhala pri tvorbe stratégie a koncepcie webových stránok pre desiatky slovenských firiem a v tejto činnosti pokračuje aj naďalej. Propaguje myšlienku magnetického copywritingu, ktorý považuje za základ budovania príťažlivých webov a získavania zákazníkov. Silu dobre zvolených slov a viet veľmi dobre spoznala počas štúdia na Právnickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Po skončení štúdia nastúpila do firmy, ktorej spoluvlastníkom je jej brat. Spočiatku zastávala administratívne práce. Avšak postupným vzdelávaním a aktívnym zúčastňovaním sa na projektoch jej pracovná pozícia sa zmenila. Dnes sa naplno venuje online marketingu a predovšetkým tvoreniu obsahu. V roku 2015 jej vydavateľstvo Eugenika vydalo knihu „Čo vám úspešní ľudia zabudli povedať“. Na blogu píše o stratégiach, ktoré na internete prinášajú úspech a nezabúda vás podporovať aj cennými informáciami z oblasti práva, ktoré sa vám na internete určite zídu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Novinky

    Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

  • Kategorie