10 tipov, ako pripraviť obchod na Black Friday a Cyber Monday

Vianočné sviatky sú za rohom. Či už sa pripravujete na sviatočnú predajnú sezónu vo všeobecnosti alebo na konkrétne dni, ako je Black Friday a Cyber ​​Monday, rok 2022 bude rokom príležitostí a zmien.

Napriek mnohým výzvam v tomto roku ľudia nakupujú online viac ako kedykoľvek predtým, pretože si zvykli nakupovať širšiu škálu produktov. Spotrebitelia sa zároveň opäť tešia z možnosti nakupovať v miestnych kamenných predajniach.

Ak chcete z najväčšej tohtoročnej nákupnej udalosti vyťažiť maximum, je dôležité, aby ste s plánovaním začali čo najskôr. Napriek netypickej klíme sú Black Friday a Cyber Monday pre vašu firmu stále obrovskou príležitosťou, aby ste ukončili rok úspešne nech už to pre vás vyzerá akokoľvek.

V prvej časti série tipov vám prinášame prvých 10 tipov, ako pripraviť svoj obchod na nadchádzajúcu nákupnú sezónu.

Black friday – kontrolný zoznam, ktorý vám pomôže pripraviť sa

Vzhľadom na nepokojnú ekonomickú klímu, problémy so zásobami, výkyvy dopytu a meniace sa správanie spotrebiteľov môže byť navigácia počas Black Friday, Cyber Monday a sviatočných predajov tento rok obzvlášť stresujúce.

S ohľadom na to vám prinášame súbor nástrojov na riešenie najväčších príležitostí a problémov, s ktorými sa tento rok stretnete. Dodržiavanie tohto kontrolného zoznamu vám môže pomôcť pustiť sa do práce, vyhnúť sa problémom na poslednú chvíľu a realizovať svoju marketingovú stratégiu tak, aby bola táto sviatočná nákupná sezóna čo najlepšia.

1. Pripravte sa na dlhšie obdobie predaja

Nie je prekvapením, že najväčšiemu tohtoročnému nákupnému víkendu bude dominovať online nakupovanie. Uvidíme však aj výpredaje a akcie v mesiacoch a týždňoch pred Black Friday a tiež osobné nákupy, ak to miestne podmienky dovolia.

Je tiež pravdepodobné, že online výpredaje začnú skôr a budú pokračovať aj po víkende Black Friday a Cyber Monday.

Keďže kupujúci začínajú s nákupmi skôr a zvažujú, či nakúpiť online alebo lokálne, uistite sa, že svoje ponuky a akcie oznamujete čo najskôr – a ak je to finančne (a prevádzkovo) možné, nechajte ich bežať aj mimo Black Friday a Cyber Monday.

MagShop vám ponúka radu nástrojov, ako tieto akcie a výpredaje zvládnuť. Môžete si nastaviť celoplošné zľavy alebo zľavy pre konkrétne kategórie a jednotlivé produkty. Môžete tiež využiť funkciu na vytváranie rôznych zľavových kódov pre rôzne skupiny zákazníkov.


2. Otestujte a pripravte svoj obchod na nárast návštevnosti

Efektívnosť je kľúčová. Určite to platí aj pre vašu webovú stránku, kde rýchlosť načítania môže buď pomôcť, alebo uškodiť nakupovaniu vašich zákazníkov, ako aj vášmu konverznému pomeru. Štúdie ukazujú, že pomalá webová stránka môže znížiť konverzie, zatiaľ čo aj 0,1-sekundové zlepšenie rýchlosti stránky môže viesť k zvýšeniu konverzií o 10,1 %.

Prudký nárast návštevnosti webu je niekedy spojený s nevýhodou: môže spôsobiť zlyhanie vášho webu. Uistite sa, že je váš web pripravený na zvládnutie obrovského nárastu predajov a návštev počas Black Friday a Cyber Monday.

Viac o tom, prečo je rýchlosť vášho eshopu, alebo webu dôležitá sa dočítate v článku, ktorý pripravil náš kolega programátor.

3. Zdvojnásobte svoje najlepšie predajné kanály

Stále viac a viac firiem sa presúva na internet, preto by ste v tomto roku mali určite využiť výhody viackanálového predaja. Ak už predávate na viacerých kanáloch, zistite, ktoré boli pre vašu firmu najlukratívnejšie a tie zdvojnásobte. Ak predávate cez Instagram, Facebook a Google shop, skúste pridať aj TiTok, Pinterest alebo Snapchat.

Začnite skúmať predajné kanály, ktoré najviac rezonujú u vašich cieľových zákazníkov, aby ste mohli osloviť kupujúcich počas týchto sviatkov včas. Pomocnú ruku vám tu podá eShopové riešenie MagShop, ktoré ponúka možnosti ako Google shopping, Instagram shopping, Facebook shop a ďalšie spôsoby prepojenia na cenové porovnávače či predajné kanály.

4. Choďte do zahraničia

Že sa to ľahšie hovorí ako robí? V nedávnej minulosti tomu tak možno bolo. Teraz ale existuje mnoho nástrojov a riešení, ktoré vám pomôžu preraziť a rásť na medzinárodných trhoch. Dnešné eshopové riešenia ponúkajú možnosti ako multijazyčnosť, konverzie meny či vlastné domény pre rôzne krajiny.

Teraz už môžete osloviť nové trhy a zákazníkov, získať ich dôveru a zvýšiť konverzie u vašich medzinárodných zákazníkov bez ohľadu na to, kde sa nachádzajú.

5. Vytvorte si pohotovostné plány

Byť pripravený znamená priebežne si klásť nepríjemné otázky a pripravovať sa na najhoršie. Máte správne zálohy pre prípad, že by sa niečo pokazilo? Čo sa stane, ak bude prepravná spoločnosť, s ktorou spolupracujete, príliš zaneprázdnená? Alebo ak váš inventár nepríde vtedy, keď má? Ako rýchlo môžete upraviť svoj produktový plán?

Nechceme vyvolávať neopodstatnené obavy, ale je dôležité pripraviť sa na ťažké situácie. A vzhľadom na dobre zdokumentované oneskorenia prepravy, ktoré sa vyskytli počas pandémie, je potrebná príprava na oneskorenia.

Zamyslite sa nad najhoršími scenármi pre vaše podnikanie a vytvorte si pohotovostné plány všade tam, kde je to možné. Je oveľa jednoduchšie zvládnuť plánovanie teraz a v predstihu v porovnaní s riešením problémov uprostred najväčšieho predajného víkendu v roku.

6. Rozhodnite sa včas o inventarizácii

Vyberanie a objednávanie produktov, ktoré chcete propagovať počas Black Friday a Cyber Monday, by sa malo uskutočniť čo najskôr, najmä ak sa spoliehate na dodávateľov, ktorí zásobujú alebo vyrábajú tento tovar. Dodávatelia od začiatku pandémie operujú nad kapacitu a potrebujú dostatok priestoru a času na to, aby pripravili vaše produkty.

Pokiaľ ide o výber produktov, ktoré si objednáte, existuje mnoho rôznych spôsobov, ako predpovedať dopyt a identifikovať, aký tovar budete chcieť znova získať pre Black Friday a Cyber Monday.

Analýza ABC vám tiež môže pomôcť identifikovať vaše najlepšie a najhoršie predávajúce produkty. Produkty triedy A vám zarábajú peniaze a predstavujú konkrétne produkty, ktoré tvoria 80 % vašich príjmov, zatiaľ čo produkty triedy C sú vašimi mŕtvymi zásobami a predstavujú konkrétne produkty, ktoré tvoria iba 5 % vašich príjmov. Black Friday a Cyber Monday predstavuje skvelú príležitosť na zvýšenie príjmov tým, že vo vašej kampani na Čierny piatok uvediete produkty triedy A s miernymi zľavami, ako aj príležitosť vypredať zásoby produktov triedy C a uvoľniť miesto v regáloch.

7. Nastavte si stratégiu doručovania počas rušnej sezóny včas

Preprava nie je len nákladom na podnikanie – je to strategická páka, ktorá môže ovplyvniť vaše podnikanie ako celok. Kľúčové obdobia predaja, ako je Black Friday a Cyber Monday a nákupy počas sviatkov, sú vhodným časom na prehodnotenie vašej stratégie prepravy.

Dobrá stratégia prepravy neznamená, že musíte ponúkať všetky možné možnosti prepravy. Ide o nájdenie rovnováhy medzi možnosťami, ktoré sú cenovo dostupné, sú v súlade s potrebami zákazníkov a sú realizovateľné, pokiaľ ide o logistiku vášho internetového obchodu. So správnou stratégiou dopravy môžete vytvoriť lepšiu zákaznícku skúsenosť a zároveň zlepšiť konverziu košíka a zvýšiť priemernú hodnotu objednávky (PHO).

Spôsob, akým účtujete zákazníkom dopravu, je kľúčovou súčasťou vašej stratégie dopravy a priamo ovplyvňuje váš konverzný pomer aj zisk. Spotrebitelia očakávajú, že ich doprava bude bezplatná a rýchla – ideálne je to kombinácia oboch.

„Rýchly“ je relatívny pojem. Závisí to od faktorov, ako je vaša geografická poloha a očakávania vašich kupujúcich. „Rýchle“ môže zahŕňať doručenie v ten istý deň alebo doručenie cez noc alebo do dvoch dní.

Doprava zadarmo nie je nikdy skutočne „zadarmo“, pretože to znamená, že náklady na dopravu sa presunuli na vás. Ak sa to však urobí správne, absorbovanie týchto nákladov môže zvýšiť vašu PHO a povzbudiť kupujúcich, aby nakupovali viac. Nie všetky objednávky musia mať bezplatnú dopravu – môžete zvážiť bezplatnú dopravu s minimálnou sumou nákupu alebo ako propagačný či marketingový nástroj počas špičkových období, ako je Black Friday a Cyber Monday.

Možnosti ako lokálne doručenie či nakúp online-vyzdvihni osobne poskytujú obchodníkom efektívne spôsoby, ako dostať produkty k miestnym zákazníkom. Využitie miesta vášho obchodu, skladu ako miesta vyzdvihnutia, alebo lokálne doručenie vašim personálom, vám môže pomôcť vyhnúť sa možným oneskoreniam pri preprave. Toto sú často nákladovo efektívne spôsoby doručenia pre kupujúcich aj obchodníkov a sú to dobré spôsoby, ako predĺžiť nákupnú sezónu počas sviatkov nad rámec dovolenkových termínov prepravcu.

Keď zistíte, ako bude vyzerať vaša stratégia doručovania počas sviatkov, budete o tom chcieť informovať zákazníkov. Zverejnite podrobnosti o svojich pravidlách dopravy alebo ich uveďte na stránke s častými otázkami, e-mailoch a iných marketingových kanáloch. Komunikujte rýchlosť doručenia počas nákupného procesu, aby vaši zákazníci vedeli, kedy môžu očakávať doručenie, a to ešte pred dokončením nákupu. Nezabudnite byť transparentní, pokiaľ ide o meškanie zásielky v dôsledku meškania dopravcu alebo čohokoľvek iného, ​​čo by mohlo zadržať balíky vašich zákazníkov.

8. Porovnávajte a zvýšte svoj konverzný pomer

Zvýšenie miery konverzie elektronického obchodu len o 1 % môže znamenať výrazný nárast predaja pre vašu firmu. Začnite tým, že zistíte, čo je štandardom pre firmu, ako je tá vaša. Zistite, aká je vaša miera konverzií na základe vašej polohy, hrubej hodnoty tovaru a odvetvia (oblečenie a doplnky, dom a záhrada, zdravie a krása a ďalšie).

Pomocou výpočtu miery konverzie elektronického obchodu môžete:

  • Zistiť, ako ste na tom v porovnaní s inými značkami rovnakej veľkosti a odvetvia
  • Získať praktické tipy, ako zvýšiť mieru konverzie elektronického obchodu
  • Identifikovať medzery v konverznej stratégii vašej značky a nájsť príležitosti na zlepšenie

Výpočet miery konverzie:

Konverzný pomer = (konverzie : počet klikov alebo návštev) x 100

Vo svete internetového obchodu je priemerný konverzný pomer 2%. Konverzné pomery sa však môžu líšiť v závislosti od odvetvia, v ktorom predávate, ako to vidieť na zozname nižšie (omni convert 2022):

9. Naplánujte si nadchádzajúce výpredaje

Namiesto toho, aby ste uviedli výpredaj na poslednú chvíľu prezrite si všetky svoje produkty a naplánujte si ponuky a zľavy na Čierny piatok vopred. Skontrolujte svoje marže a zásoby, aby ste našli vhodné zľavy, a naučte sa, ako nastaviť rôzne zľavy v administrátorskom prostredí svojho eShopu.

Jedným z nápadov je vytvoriť „Prehľad plánovaných výpredajov“ v Tabuľkách Google alebo Exceli, ktorá vám poskytne jednoduchý prehľad všetkých vašich nadchádzajúcich predajov.

Vyberte produkty, na ktoré chcete spustiť sviatočný výpredaj a naplánujte ich dátumy začiatku a výpredajové ceny. Týmto spôsobom, keď sa rozbehne sviatočný výpredaj, máte prehľad poruke a nemusíte tvoriť akcie na poslednú chvíľu.

Keď ste pripravení implementovať svoje výpredaje, nezabudnite využiť odkazy na zdieľanie zliav, aby ste svojim zákazníkom ešte viac uľahčili uplatnenie zľavových kódov – a zároveň zvýšili svoje konverzie. Viac informácií o rôznych typoch zliav, ktoré môžete nastaviť v MagShope nájdete tu.

Nakoniec nalákajte svojich zákazníkov e-mailom s informáciami o tom, čo príde, uverejnite krátke ukážky pripravovaných výpredajov na sociálnych sieťach a začnite u svojich zákazníkov vzbudzovať zvedavosť. Čím skôr začnete budovať rozruch, tým väčšiu dynamiku budete mať počas Black Friday Cyber ​​Monday, keď konečne ohlásite výpredaj.

10. Optimalizujte pracovné postupy pre spracovanie objednávok

Vysoký objem predaja v krátkom časovom období môže sťažiť spracovanie a rýchle doručenie objednávok zákazníkom. Tu je niekoľko spôsobov, ako môžete optimalizovať svoje pracovné postupy pre Black Friday a Cyber Monday:

Usporiadajte si priestor pre spracovanie objednávok. Či už na spracovanie objednávok používate sklad alebo inú miestnosť, uistite sa, že priestor je zásobený dostatočnými zásobami a že vaše najpredávanejšie produkty sú dostupné pre rýchlejšie spracovanie a balenie.

Využite pomocné ruky. Počas obdobia Black Friday a Cyber Monday pravdepodobne dostanete prílev objednávok, takže by sa možno oplatilo požiadať o pomoc priateľov alebo najať ďalších zamestnancov, ktorí vám pomôžu rýchlejšie plniť a odosielať objednávky zákazníkom.

Komunikujte nadmerne. Jasná a pravidelná komunikácia s personálom a miestnym doručovateľom vám môže pomôcť vyhnúť sa chybám a z dlhodobého hľadiska vám ušetrí čas. Zvážte použitie interných poznámok v správcovskej časti eShopu na interné zdieľanie pokynov týkajúcich sa objednávok a zákazníkov s kolegami.

Stanovte si priority a organizujte svoje objednávky. Vopred si naplánujte, ako chcete uprednostniť svoje objednávky, a zoskupte objednávky podľa bežnej potreby, aby mohli byť spracované rýchlejšie. Niektoré bežné spôsoby usporiadania a zoskupenia objednávok zahŕňajú:

Priorita zákazníka. Usporiadajte objednávky podľa priority zákazníka a spracujte tieto objednávky ako prvé, aby ste mohli prejaviť vďaku svojim najvernejším zákazníkom.

Požiadavky na prepravu. Usporiadajte objednávky podľa priority doručenia, aby zákazníci, ktorí zaplatili za rýchle doručenie, dostali svoje objednávky ako prví.

Typ produktu. Rôzne produkty vyžadujú rôzne požiadavky vyskladnenie a balenie. Zoskupte svoje objednávky podľa typu produktu, aby ste mohli optimalizovať čas potrebný na spracovanie a balenie objednávok.

Predajcovia na MagShope môžu využívať viacero riešení pre automatizáciu internetového obchodu, ktoré vám pomôžu pri spracovaní objednávok. Napríklad automatizácia správy skladu, alebo prehľadné zobrazenie rôznych stavov objednávok a pod.

Dúfame, že vám týchto 10 tipov prinesie úžitok a že pre vás bude najväčší nákupný víkend roka ozajstným úspechom.

Nabudúce Vám prinesieme ďalších 10 tipov, ktoré vám pomôžu nielen počas Black Friday a Cyber Monday, ale počas celého sviatočného predávania.

Páčil sa vám tento článok? Chcete viac informácií zo sveta digitálneho marketingu a obchodu?  Nechajte nám váš e-mail a my sa postaráme o to, aby ste dostávali naozaj hodnotné informácie.

Chcem dostávať informácie na e-mail

Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

Martina Boswell Cukerová
Starostlivo sa stará o projekty, klientov a komunikuje s tímom za účelom zabezpečiť čo najlepší výsledok. Jej práca je všestranná a dokáže zastrešiť nielen konzultácie s kolegami, ale aj testuje funkcionality, robí menšie úpravy na webstránkach klientov, školí a vytvára návody pre nich, a taktiež je platným členom marketingového tímu so svojími nápadmi a skúsenosťami. Ešte počas štúdia na vysokej škole odišla na leto brigádovať do Veľkej Británie. Z jedného leta sa stalo 10 rokov, ktoré strávila vo viacerých mestách (od Londýna až po Cardiff vo Walese), kde pracovala na rôznych pozíciách a v rôznych odvetviach. Po rokoch zistila, že potrebuje zmenu. Zanechala prácu v cestovnom ruchu a zamestnala sa v lokálnom internetovom obchode. Odvtedy sa už takmer 12 rokov pohybuje a neustále vzdeláva vo svete e-commerce, ktorý jej neskutočne učaril. Hlavne vďaka neobmedzeným možnostiam, ktoré internet ponúka. Počas materskej dovolenky ( z frustrácie z veľkých tašiek) navrhla a v Číne nechala vyrobiť 100 kusov malej praktickej tašky na rúčku kočiara. Povedala si, že určite existuje viacero mamičiek, ktorým obrovské do kolien udierajúce tašky na plienky a mlieko lezú na nervy. No a popri snahe predať týchto 100 kusov sa ako samouk veľa priučila reklame, marketingu, prezentácii produktov, tvorbe webstránok a internetovému predaju. Tých 100 kusov “sa“ predalo a Martina si uvedomila, že v e-commerce sa cíti “doma“. Dnes žije na Slovensku v rodnom mestečku, kde sa s rodinou naspäť presťahovala na naliehanie jej manžela Jamieho, ktorému učarovala naša krajina. Rada číta niečo zaujímavé zo zahraničného sveta internetového podnikania, funkcionalít e-shopov a online marketingu. Nové vedomosti ďalej podáva aj vo forme článkov na Magnetickom blogu slovenskému publiku.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

  • Novinky

    Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

  • Kategórie