Máte kamennú prevádzku? Bez firemného profilu v Googli nemôžete fungovať.

Teda môžete, ale oberáte sa o možnosť prilákať do kamennej prevádzky ľudí, ktorí vyhľadávajú vás, vaše produkty priamo na Googli alebo v Google Mapách. Prečo je dôležité nielen mať vytvorený profil v službe Moja firma na Googli, ale ho aj pravidelne spravovať?

Firemný profil na Googli dobre reaguje na potreby zákazníkov, ktorí hľadajú tovar alebo služby “v okolí”. Hľadáte napríklad opravovňu mobilov. Zadáte do Google “oprava displeja na mobile”. Medzi prvými výsledkami vám vyhodí zoznam firiem, ktoré robia v najbližšom okolí servis mobilov. Ide o firemné profily v službe Moja firma na Googli.

Výhodou firemného profilu Google je, že sa zobrazuje medzi prvými výsledkami vyhľadávania. Samozrejme za predpokladu, že firemný profil je vyplnení informáciami, ktoré obsahujú kľúčové slová. (Ale o tom viac nižšie a v závere tohto článku.)

Týmto spôsobom môže Moja firma na Googli priniesť vyššiu návštevnosť miestnymi zákazníkmi ako samotná webová stránka.

Krátke predstavenie

Pre tých, ktorí sa ešte nestretli s touto službou, v krátkosti opíšeme, o čo ide. Moja firma na Googli je bezplatný nástroj na propagáciu vašej firmy, ktorý vám umožní predstaviť miestnym zákazníkom vašu značku, údaje o adrese alebo stručný popis vašej firmy. Vaša ponuka sa dostane k zákazníkom, ktorí používajú počítače, tablety alebo smartfóny a hľadajú informácie alebo produkty podobné vášmu firemnému profilu. Navyše tento profil sa zobrazuje aj v Google Mapách.

Zobrazenie firemného profilu v Google

Ak hľadáte konkrétnu firmu, tak vo výsledkoch vyhľadávania sa firemný profil zobrazí napríklad takto:

Ak však nehľadáte firmu, ale službu, môže sa vaša firma zobraziť medzi ďalšími, ktoré majú firemný profil na Googli:

Zobrazenie v Google Mapách

Napríklad hotel a reštaurácia sa môže v Google Mapách zobrazovať takto:

Pre koho je vhodná služba Moja firma na  Googli?

Tento propagačný nástroj je vhodný pre kamenné prevádzky alebo miestne firmy ponúkajúce služby, ako napríklad kaderníctva, automechanici, reštaurácie, kaviarne, obchody s oblečením, a podobne.

Pozvite k vám ľudí z bližšieho i širšieho okolia 

Hlavnou myšlienkou tejto služby je pomôcť ľuďom nájsť prevádzku vo svojom najbližšom okolí, pričom nezáleží či bývate v danej lokalite, alebo ju chcete navštíviť alebo už ste v tejto lokalite na dovolenke.

Ak napríklad žijete na Liptove a hľadáte požičovňu bicyklov v Googli. Ten vám ponúkne výsledky relevantné pre daný región. Neponúkne vám požičovňu z Bratislavy. Google rozpozná z akej oblasti pristupujete na internet a na základe vašej aktuálnej polohy vám zobrazí výsledky.

Ak však ste práve v Bratislave a cez víkend sa chystáte na výlet po Liptove a chcete si požičať aj bicykle, je ideálne ak do Googla zadáte “požičovňa bicyklov Liptovský Mikuláš”.

Zakaždým, či už v prvom alebo druhom prípade, vo výsledkoch vyhľadávania medzi prvými pozíciami  sa zobrazia firemné profily v službe Moja firma na Googli.

Firemným profilom môžete získať lepšie pozície v Googli ako vlastnou webstránkou.

Aké faktory ovplyvňujú zobrazovanie profilu na Googli?

Viditeľnosť firemného profilu Google závisí od 3 hlavných faktorov.

1. Vzdialenosť do vašej kamennej prevádzky
Ako ďaleko je vaša firma umiestnená od polohy užívateľa (resp. od určenia polohy užívateľom – prípad, keď zákazník sa nachádza napríklad v Bratislave, ale hľadá požičovňu bicyklov v Liptovskom Mikuláši). V rôznych častiach mesta (regiónu) sa váš firemný profil môže zobraziť na úplne iných pozíciách – môže, ale to ale neznamená, že to tak musí byť.

2. Relevantnosť profilu
Ak sa informácie vo vašom firemnom profile zhoduje s kľúčovou frázou zadanou používateľom internetu, tak sa profil zobrazí vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Okrem toho, čím viac informácií poskytnete s ohľadom na kľúčové slová, ktoré vyhľadávajú užívatelia v súvislosti s vašim predmetom podnikania, tým pravdepodobnejšie sa váš firemný profil môže zákazníkovi zobraziť ako jeden z prvých. Aj z toho dôvodu odporúčame pravidelne pridávať príspevky a aktualizovať informácie o vašej kamennej prevádzke.

3. Povedomie o vašej kamennej prevádzke
Čím ste ako značka známejšia v regióne, tým dosiahnete vyššie pozície. Na tento faktor majú vplyv aj recenzie používateľov, odkazy a články nájdené Googlom na internete, ktoré sú spájané s vašou firmou.

Ako na to?

Navštívte stránku so službou: Moja firma na Googli. Kliknite na tlačidlo “spravovať” a postupujte podľa pokynov. Po vytvorení profilu nezabudnite, pravidelne pridávať príspevky. Okrem pridávania informácií na sociálne siete, či vlastný web, pridajte do zoznamu aj službu Moja Firma na Googli. Alebo …

Správa firemného profilu na Googli vás vôbec nemusí zaťažovať

Alebo môžete to úplne vypustiť z hlavy a požiadať nás o pomoc. Nielenže vám vytvoríme prípadne skontrolujeme firemný profil na Googli (či ho máte správne vyplnený), ale aj vám budeme pravidelne pripravovať a zverejňovať príspevky.

Váš firemný profil na Googli bude takto neustále “živý” s vašou minimálnou snahou. Jediné, čo budete musieť spraviť je, konzultovať s nami nový príspevok alebo aktualizáciu.

Ak si nechcete nechať ujsť príležitosť prilákať zákazníkov do vašej kamennej prevádzky lepšími pozíciami v Googli vďaka firemnému profilu bez minimálnej námahy, určite využite našu službu – Vytvorenie a správa firemného profilu na Googli.

Pre začínajúcich podnikateľov sme pripravili kompletný balíček služieb pre úspešný štart na ceste podnikania.

Využite internet múdro a umožnite zákazníkom aby vás našli!

Ako to urobiť správne, efektívne a tak aby sa o vás dozvedeli čo najskôr? V našom balíčku služieb nájdete všetko čo k tomu potrebujete.

Veronika Švecová
Pomáhala pri tvorbe stratégie a koncepcie webových stránok pre desiatky slovenských firiem a v tejto činnosti pokračuje aj naďalej. Propaguje myšlienku magnetického copywritingu, ktorý považuje za základ budovania príťažlivých webov a získavania zákazníkov. Silu dobre zvolených slov a viet veľmi dobre spoznala počas štúdia na Právnickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Po skončení štúdia nastúpila do firmy, ktorej spoluvlastníkom je jej brat. Spočiatku zastávala administratívne práce. Avšak postupným vzdelávaním a aktívnym zúčastňovaním sa na projektoch jej pracovná pozícia sa zmenila. Dnes sa naplno venuje online marketingu a predovšetkým tvoreniu obsahu. V roku 2015 jej vydavateľstvo Eugenika vydalo knihu „Čo vám úspešní ľudia zabudli povedať“. Na blogu píše o stratégiach, ktoré na internete prinášajú úspech a nezabúda vás podporovať aj cennými informáciami z oblasti práva, ktoré sa vám na internete určite zídu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

  • Novinky

    Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

  • Kategórie