E-shopy: Preberáte texty a foto priamo od dodávateľa? Toto musíte vedieť!

Máte svojho dodávateľa, ktorý vám ochotne poskytne všetky texty a obrázky k produktom, ktoré následne jedna k jednej vložíte na svoj eshop, alebo implementujete cez XML feed? Ak ste odpovedali ÁNO, máte problém, ktorý vás bude stáť dobre pozície vo výsledkoch vyhľadávania.

Každý eshop bojuje s konkurenciou o najlepšie pozície vo výsledkoch vyhľadávania. Ak chcete byť čo najvyššie, musíte mať svoj eshop, čo najlepšie optimalizovaný pre vyhľadávač Google.

Keď sa z dobrej mienenej pomoci stane bič na pozície vo vyhľadávačoch

A práve Google prezradil, že bude uprednostňovať e-shopy, ktoré majú originálne texty. To znamená, že e-shopy, ktoré budú “vykrádať” konkurenciu (v tomto zmysle rozumej používať rovnaké texty) budú obsadzovať nižšie priečky.

Čiže ak máte rovnaké texty na e-shope ako váš dodávateľ = máte duplicitné texty = nižšie pozície ako vaša konkurencia.

Ako však Google zisti pri identických textoch na rôznych e-shopoch, ktoré sú pôvodne originálne? Logicky vyplýva, že internetový obchod, ktorý je najstarší, ako prvý použil originálne texty a ostatné eshopy texty iba priamo skopírovali jedna k jednej.

Ako z toho von? Alebo aké riešenia ponúkajú rôzni SEO odborníci?

Jednoznačným riešením je zbaviť sa duplicitných textov a vytvoriť svoje vlastné, ktoré budú iné a originálne.

Ak chcete spustiť malý e-shop, ktorý bude mať približne 50 produktov, časovo nie je náročné si pripraviť vaše vlastné texty k produktom. Čo však v prípade, že máte stovky a tisíce produktov?

Vytvoriť popisky k takémuto množstvu tovaru ešte pred samotným spustením eshopu môže znamenať aj roky práce. Čo z časového hľadiska by bolo neefektívne. V takom prípade je lepšie uverejniť zhodné texty od dodávateľa a spustiť eshop, aby ste mohli začať zarábať. Následne postupne každý popisok vytvárať nanovo.

Avšak v tomto bode sa mnohí SEO odborníci rozchádzajú:

  • Jedna skupina síce odporúča spustiť eshop aj s duplicitným obsahom, s tým, že časť tých najdôležitejších produktov (z ekonomického hľadiska) bude mať ešte pred spustením vytvorené vlastné originálne texty. Tej časti produktov, ktorá bude obsahovať duplicity sa zakáže indexovanie a až keď sa vytvorí originálny popisok, povolí sa indexácia. Čo v praxi znamená, že aj keď zákazníci budú mať prístupné všetky vaše produkty, Google bude indexovať iba tie, ktoré mu povolíte. Vo výsledkoch vyhľadávania sa bude zobrazovať iba časť produktov, nie všetky. Týmto predídete tomu, že Google vás bude považovať za e-shop, ktorý ma duplicity.
  • Druha skupina pristupuje k tejto veci liberálnejšie. Taktiež navrhuje spustiť eshop so zhodnými textami a postupne vytvárať nové texty. V tomto prípade však odporúčajú ponechať indexovať všetky stránky eshopu.

Naše odporúčanie

Treba si uvedomiť, že duplicitné texty nie je chyba, kvôli ktorej by Google váš e-shop penalizoval. Skopírované texty znamenajú, že váš internetový obchod dostane menej bodov, a teda sa môžete rozlúčiť s poprednými pozíciami. 

Na druhej strane, ak postupne začnete prepisovať a vytvárať vlastné texty k produktom, nielenže sa zbavujete duplicít (a tým si zlepšujete skóre), ale zároveň začínate spĺňať ďalšiu podmienku pre lepšie pozície v Googli, ktorou je: Živý web, kde sa stále tvorí a mení obsah.

Preto aj z toho dôvodu sa prikláňame k druhej skupine SEO odborníkov.

Nezabudnite postupne vytvárať vlastné originálne popisy k produktom

Či sa už rozhodnete pre akékoľvek riešenie, dôležite je, aby ste postupne vymenili duplicitné texty za svoje vlastné. Pre ich tvorbu sa vám bude určite hodiť návod, ktorý vám ukáže, ako ich napísať čo najlepšie. Ak vás to zaujíma, prečítať si o tom môžete v našom článku: Ako si správne vytvoriť texty k produktom

Veronika Švecová
Pomáhala pri tvorbe stratégie a koncepcie webových stránok pre desiatky slovenských firiem a v tejto činnosti pokračuje aj naďalej. Propaguje myšlienku magnetického copywritingu, ktorý považuje za základ budovania príťažlivých webov a získavania zákazníkov. Silu dobre zvolených slov a viet veľmi dobre spoznala počas štúdia na Právnickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Po skončení štúdia nastúpila do firmy, ktorej spoluvlastníkom je jej brat. Spočiatku zastávala administratívne práce. Avšak postupným vzdelávaním a aktívnym zúčastňovaním sa na projektoch jej pracovná pozícia sa zmenila. Dnes sa naplno venuje online marketingu a predovšetkým tvoreniu obsahu. V roku 2015 jej vydavateľstvo Eugenika vydalo knihu „Čo vám úspešní ľudia zabudli povedať“. Na blogu píše o stratégiach, ktoré na internete prinášajú úspech a nezabúda vás podporovať aj cennými informáciami z oblasti práva, ktoré sa vám na internete určite zídu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Novinky

    Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

  • Kategorie