5 dôvodov, prečo ľudia na Facebooku nereagujú na vaše príspevky

Vytvoríte príspevok, publikujete ho na svojej FB page a okrem pár známych ľudí vám na neho nikto nezareaguje. Našli ste sa v tomto? Tak tento článok je práve pre vás.

Váš príspevok nemusí byť vôbec originálny! Stačí, aby bol viditeľný a aby používal jazyk a emócie vášho publika. Ako teda na tvorbu príspevkov? Na úvod je dobre pochopiť, ako vlastne funguje Facebook.

1. Nepoznáte základné pravidlá Facebooku

Mnoho ľudí nepozná algoritmus Facebooku, ktorý vytvára akési pravidla, ktoré na ňom fungujú. Čo môže byť problém, pokiaľ nechrlíte príspevky, ktoré sa rýchlo šíria (virálny obsah).

Máte v podstate dve možnosti, ako zviditeľniť svoju firmu / značku:

  • Vytvoríte si Facebook page (stránku) – K tejto voľbe ste určite pristúpili aj vy. Lebo takto vlastne vytvoríte vlastný profil vašej firmy. Vďaka k tomu máte prístup k množstvu nástrojov, ktorým chce Facebook podporiť vaše podnikanie. V konečnom dôsledku to všetko, ale vedie k plateniu reklám, a teda k zvyšovaniu zisku Facebooku.
  • Založíte si Facebook skupinu (group) – čoraz populárnejšia forma. Ale tu treba dávať pozor, lebo pokiaľ váš biznis nie je založený na poradenstve, tak veľmi s touto formou neuspojete. Skupina je narozdiel od stránky dobrá na diskutovanie. Ľudia viac diskutujú v skupine s reálnou osobou ako na stránke. Zároveň tam fanúšikovia môžu pridať postrehy a otázky, a vy im ich môžete ako autorita v obore zodpovedať pod svojím menom.

Ak sa niekto rozhodne vytvoriť skupinu, má tri možnosti:

  • skupina bude verejne prístupná pre každého
  • prístup ku skupine musí najskôr odsúhlasiťadministrátor
  • skupina bude súkromná – pripojiť sa môže len ten, kto dostane pozvánku

Facebook odmeňuje vašu aktivitu. Rozlišuje stránky, ktoré dávajú príspevky často, a naopak, tie čo pridávajú príspevky len zriedkavo považuje za mŕtve. Aj množstvo postov môže mať vplyv na ich viditeľnosť. Odporúčame postovať aspoň 2 až 3 príspevky týždenne, ale hlavne pravidelne.

2. Viditeľnosť už nie je dávno zadarmo

Väčšina z vás má vytvorenú Facebook page a v takom prípade akýkoľvek príspevok, ktorý zverejníte na stránke svojej firmy / značky je viditeľný len pre približne 6% sledovateľov vašej stránky. Pár rokov dozadu išlo o číslo 11% a Facebok to stále znižuje.

Ak teda chcete vyššiu viditeľnosť príspevku bez propagácie to nedosiahnete! Môže sa vám to zdať troška nefér, ale pravidla určuje Facebook. 

Možno vás napadla otázka: “A to mám teraz propagovať každý jeden príspevok?” Na to si musíte zodpovedať sami. Ale minimálne raz týždenne si určite nejaký zaujímavý príspevok propagujte, aby ste boli ľuďom na očiach.

Propagáciu nemusíte vnímať negatívne, pretože:

  • môže sa váš príspevok dostať medzi siršie publikom a vy tak získate ďalších “nových” fanúšikov”
  • môžete propagáciu obmedziť len na existujúcich sledovateľov
  • ceny propagácie sú nízke, už od 1€ na deň.

3. Neoznačujete svoju lokáciu

Aj tento tretí dôvod súvisí viacej s algoritmom Facebooku a spôsobuje vyššiu viditeľnosť príspevku. Čo sa týka interakcie, tá závisí od toho, čo je obsahom vašich príspevkov a či to oslovuje vašu skupinu sledovateľov.

Geo Targeting – teda označovanie miest a lokácie, kde sa práve nachádza alebo odkiaľ je daná fotografia zaznamenaná, zvýšuje viditeľnosť príspevkov. 

Môže ísť o označenie:

  • mesta, v ktorom sa nachádzate 
  • podniku
  • firmy
  • miesta, ako napríklad známe vrchy v prírode
  • alebo taktiež označenia osôb ( i keď v tomto prípade narážate na nastavenia ochrany súkromia jednotlivých užívateľov)

4. Video nie je trend, ale povinnosť

Potvrdzuje to už aj štatistika: Video má o 59% viac interakcií ako bežné obrázky a posty. Stále ľudia reagujú aj na obrázkové posty, či zdieľania článkov z webstránok, ale čoraz viacej ľudí si radšej pozrie video. 

Mnohí sa domnievajú, že ľuďom sa už nechce čítať, ale nebude to až taká pravda, pretože iná štatistika hovorí: Na Facebooku až 85% ľudí pozerá videá bez zvuku. Čiže ak vaše video nemá výpovednú hodnotu bez slov, musíte nahrať titulky k videu, alebo video situovať tak, aby v ňom bol aj text.

Dôvod je jednoduchý rozpohybované obrázky dokážu viacej človeka osloviť a vyvolať u neho emócie a kde je emócia tam je aj interakcia.

Začnite si pripušťať, že okrem fotografie vašou ďalšou úlohou bude vytvárať aj videa. Výhodou dnes je, že existuje množstvo softvérov zdarma, kde môžete upravovať a vytvárať videa. Dobrou správou je, že videa môžete vytvárať aj pospajaním viacerých fotografií.

V tomto prípade bude vždy dôležitejší obsah než forma, a týmto sa dostaváme k poslednému bodu.

5. Obsah a jazyk, ktorý nevyvoláva emócie

V marketingu platí jedno staré pravidlo:

Vaša reklama nemá byť inteligetná, ale ma vyvolať pocit: “To som nevedel! To musím vyskúšať.”

A to isté sa dá povedať aj o príspevkoch, ktoré zverejňujete. Vyvolať akékoľvek emócie môžete u ľudí len vtedy, ak ich poznáte a viete, čo majú a nemajú radi, čo ich trápi a po čom túžia. Ale rovnako je dobre vedieť, kde sa nachádzajú teraz. A vašou jedinou úlohou je pomocou príspevku previesť ľudí z toho, čo je teraz, tam kde chcú byť v budúcnosti. Dostať ich z bodu A (teraz majú potreby) do bodu B (chcú to inak – túžba)

Ukážeme si to na príklade:

Náš zákazník alebo aj sledovateľ je ten, ktorý má firmičku a facebook stránku. Uvrejňuje príspevky, ale má slabú interakciu s nimi = toto je jeho stav teraz.

Takýto zákazník túži, aby mal väčšiu interakciu s príspevkami a aby ľudia o ňom na Facebooku hovorili = toto chce zažiť / tu chce byť v budúcnosti.

My sme takéhoto potenciálneho zákazníka pomohli preniesť zo stavu, ktorý zažíva teraz do stavu, ktorý chce zažívať v budúcnosti týmto článkom – 5 dôvodov, prečo vám ľudia na Facebooku nereagujú na vaše príspevky. Vytvorili sme na túto tému príspevok, vás to zaujalo, a preto to teraz čítate :).

Lenže v rámci problematiky Facebooku riešia naši potenciálni zákazníci, či sledovatelia rôzne problémy. A taktiež máme zákazníkov aj z iného odboru – tvorba webstránok, eshopov, copywriting,  … . Preto je dôležité si segmentovať aj rôzne skupiny sledovateľov a vytvárať pre nich trefné príspevky.

Rada na záver

Nie je to nič, čo by ste nezvládli. Zvýšiť interakciu s príspevkami vám určite pomôže práve vyššie spomínané informácie. Stačí vám ich postupne aplikovať a vytvárať príspevky, ktoré budú zaujímavé pre vaše publikum. 

Odporúčame vám, aby ste najväčšiu energiu venovali téme a obsahu príspevku, pretože máte veľmi malo času na upútanie pozornosti ľudí. Na mobile máme 2 sekundy  a 3 sekundy na desktope. Viac vášmu príspevku nebudú venovať pozornosť, ak ich to vôbec nezaujme.

Veronika Švecová
Pomáhala pri tvorbe stratégie a koncepcie webových stránok pre desiatky slovenských firiem a v tejto činnosti pokračuje aj naďalej. Propaguje myšlienku magnetického copywritingu, ktorý považuje za základ budovania príťažlivých webov a získavania zákazníkov. Silu dobre zvolených slov a viet veľmi dobre spoznala počas štúdia na Právnickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Po skončení štúdia nastúpila do firmy, ktorej spoluvlastníkom je jej brat. Spočiatku zastávala administratívne práce. Avšak postupným vzdelávaním a aktívnym zúčastňovaním sa na projektoch jej pracovná pozícia sa zmenila. Dnes sa naplno venuje online marketingu a predovšetkým tvoreniu obsahu. V roku 2015 jej vydavateľstvo Eugenika vydalo knihu „Čo vám úspešní ľudia zabudli povedať“. Na blogu píše o stratégiach, ktoré na internete prinášajú úspech a nezabúda vás podporovať aj cennými informáciami z oblasti práva, ktoré sa vám na internete určite zídu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Novinky

    Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

  • Kategorie