Zmenili ste niečo na svojom webe? Dajte o tom vedieť Googlu. Pomôže vám to!

Zmenili ste niečo na svojom webe? Dajte o tom vedieť veľkému bratovi Googlo - magnetica.sk

Zaujímavý a vždy aktuálny obsah je alfou a omegou úspešného webu. Zmeny, ktoré ste vykonali na svojej webstránke sa nemusia hneď zobraziť vo výsledkoch vyhľadávania. Google síce má vlastný rozum a svoje algoritmy, ale existuje nástroj, vďaka ktorému mu môžeme “oznámiť”, že je na čase zaindexovať naše stránky znovu.

Google Search Console je bezplatná služba, ktorá slúži na správu webu vo výsledkoch vyhľadávania. Táto služba nie je povinná, no môže vám pomôcť lepšie pochopiť, ako Google vníma váš web, zistí prípadné chyby a zároveň vám pomôže optimalizovať vaše stránky vo výsledkoch vyhľadávania.

Google Search Console obsahuje celý rad nástrojov, my sa však zameriame konkrétne na sekciu s názvom Fetch as Google (Načítať ako Google). Pomocou tohto nástroja sa dá jednoducho zistiť, či má Google prístup na váš web a či nejaké stránky nie sú blokované.

Search console funkcia fetch as Google - magnetica.sk

Po zadaní webovej adresy do textového poľa a následným kliknutím na tlačidlo “Načítať” sa Googlu odošle požiadavka, aby načítal stránku. Toto načítanie slúži len na nájdenie prípadných problémov s vašou webstránkou (neslúži to na reálne zaindexovanie stránky). Vedľa textového poľa máte možnosť vybrať si typ robota Googlebot (nástroj na načítavanie webu), ktorý bude prechádzať vaše stránky:

  1. Stolný počítač
  2. Mobil: smartphone

Okrem tlačidla “Načítať” máte ešte jednu možnosť, a to tlačidlo “Načítať a vykresliť”. Rozdiel medzi nimi je ten, že v druhom prípade Googlebot načíta všetky prípadne skripty a obrázky na stránke. Táto možnosť umožní vidieť rozdiely medzi tým, ako stránku vidí Googlebot a ako ju vidí samotný užívateľ (toto zobrazenie získate kliknutím na konkrétny riadok v tabuľke).

Výsledkom načítania sú 3 možnosti, ktoré sa zobrazia v tabuľke pod označením “Stav”:

  1. Dokončené – znamená to, že všetko prebehlo v poriadku
  2. Čiastočne dokončené – stránka sa síce načítala, ale súbor robots.txt zablokoval niektoré zdroje stránky. V tomto prípade je lepšie použiť možnosť “Načítať a vykresliť”, aby ste mohli porovnať, či Googlebot načítal všetko, čo je potrebné na správne zobrazenie stránky.
  3. Presmerované – v tomto prípade server odpovedal presmerovaním. Nástroj Fetch as Google presmerovania nesleduje. V tomto prípade je potrebné zadať URL adresu presmerovania.
  4. Špecifický typ chyby ( viac info: Použitie nástroja Načítať ako Google pre weby )

Search Console Googlebot - magnetica.sk

Ak je výsledkom načítania jeden z prvých troch stavov (dokončené, čiastočne dokončené, presmerované), tak v poslednom kroku môžete Google vyzvať, aby reálne zaindexoval váš web, a to kliknutím na tlačidlo “Vyžiadať indexovanie”.

Opäť máte na výber 2 možnosti:

  1. Indexovo prehľadávať iba túto webovú adresu – načíta sa iba zadaná URL adresa
  2. Indexovo prehľadávať túto webovú adresu a jej priame odkazy – okrem zadanej URL adresy sa načítajú aj stránky, na ktoré priamo odkazuje

Opätovné indexové prehľadávanie prebehne niekoľko minút po tom, čo kliknete na položku Spustiť. V tej chvíli začne Google indexovať obsah vašej stránky. Zmena vo výsledkoch vyhľadávania sa môže prejaviť až o niekoľko dní.

Ako môžete vidieť, nástroj Fetch as Google neslúži len na opätovné načítanie vášho webu jedným kliknutím na konkrétne tlačidlo. Predtým, než vám dovolí znovu zaindexovať vaše stránky, tak vám ponúkne výsledky načítania, podľa ktorých môžete opraviť prípadné chyby.

Peter Švec
Venuje sa prevažne dizajnu, tvorbe stratégií a marketingu. Niekedy aj niečo zobchoduje a poskytuje nadštandardný servis niektorým naším klientom. Dokáže sa na veci pozrieť komplexne a pri dizajne hlása cestu minimalizmu: “Dizajn je dobrý vtedy ak už nie je čo odobrať” Okrem výtvarného umenia a spevu, ktorému sa venuje takmer celý život, venoval sa aj ďalším “mimoškolským” aktivitám. Na strednej škole založil školské rádio a časopis. Študentskému rádiu, spevu a hlavne dizajnu sa venoval aj na vysokej škole. Pracoval v niekoľkých reklamných agentúrach a dva roky pôsobil aj v slovenskom rozhlase ako externý redaktor publicistiky. Podieľal sa aj na tvorbe mnohých dokumentárnych filmov a hudobných videoklipov. Je spolumajiteľom a spoluzakladateľom internetovej agentúry magnetica. Zastáva názor, že najväčší kapitál firmy sú ľudia. Nedá dopustiť na tímovú prácu a uvedomuje si, že sila tímu závisí od kvality jeho najslabšieho člena. Vo svojich blogoch píše o zážitkoch a skúsenostiach pri práci s klientami, o dizajne ale aj o absencii (nie len) sedliackého rozumu pri tvorbe webu, marketingových materiálov a stratégií.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Novinky

    Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

  • Kategorie