Ako napísať predmet emailu, aby ho zákazníci otvorili

Predmet emailu. Mnohokrát považovaný za nepodstatný a pritom je to kľúčový faktor, ktorý rozhodne, či si zákazník váš email otvorí alebo nie. Je to prvý text, ktorý mu padne do oka. Ak ho nepresvedčí, zahodí ho do koša. Ak sa mu však zapáči, máte vyhraté!

Všetci to poznáme. Ráno zapneme počítač, otvoríme emailovú schránku alebo v nej skrolujeme na mobile. Zvyčajne v nej vidíme desiatky emailov od rôznych značiek. V toľkej konkurencii je naozaj náročné odlíšiť sa a len málo marketérov si uvedomuje, že jediné, čo rozhodne či si email otvoríme, je subject line, resp. predmet emailu. Ako vytvoriť takýto zaujímavý predmet emailu?

1. Píšte krátke a výstižné predmety

Neplytvajte slovami. Odporúčaná dĺžka predmetu je 30 – 70 znakov. V dnešnej dobe sa veľké percento emailov otvára cez mobil, kde je počet znakov obmedzený. Preto by mal byť predmet emailovej správy stručný, jasný a zrozumiteľný.

Naša kolegyňa pripravila prehľad 12 najsilnejších slov v marketingu, ktorými sa môžete inšpirovať.

2. Personalizujte

Personalizácia nikdy nie je na škodu. Čitateľ má pocit výnimočnosti, pokiaľ ho oslovíte menom. Môže nadobudnúť pocit, že takýto email dostal len on.

3. Použite čísla a fakty

Číslice priťahujú pozornosť. Sú konkrétne a predstavujú ľahko čitateľný obsah. Tak prečo ich nepoužiť aj v predmetoch emailovej komunikácie?

4. Buďte vtipný a originálny

A kreatívny. Okoreňte váš predmet emailu štipkou humoru. Pokiaľ rozosmejete čitateľa už predmetom, určite si nenechá ujsť obsah emailu.

5. Používajte otázky a vzbuďte zvedavosť

Položte otázku priamo v predmete a vyvolajte tak záujem. Každý človek je prirodzene zvedavý. Navnaďte čitateľa už prostredníctvom predmetu emailu, vzbuďte v ňom zvedavosť až natoľko, že email otvorí. Dôležité je, aby mu obsah emailu ponúkol odpoveď na otázku. Inak stratí email efekt.

Otázky klaďte skôr otvorené. Pokiaľ si čitateľ na otázku odpovie áno alebo nie, už nemá dôvod email otvárať.

6. Použite emotikony

Smajlíky, emoji, emotikony či symboly. Hocijako ich nazveme, všetci ich poznáme. Určite ste už dostali email s predmetom, ktorý obsahoval emotikon. Využitie vhodného symbolu môže váš email veľmi ľahko odlíšiť od ostatných emailov, ktoré má prijímateľ v schránke.
Emotikonom môžete nahradiť celé slovo alebo váš predmet emailu len doplnia. Navyše dodajú emailu potrebnú emóciu.

Predmet emailu je najlepšou návnadou na chytenie pozornosti čitateľa. Ak si však nedáme záležať, môže byť príčinou toho, že náš email poputuje rovno do koša. Preto sa nižšie uvedenému radšej vyhnite:

1. Nenechávajte predmet emailu prázdny

Email s prázdnym predmetom pôsobí nedôveryhodne a nikto ho neotvorí. Ak chcete pôsobiť seriózne, radšej napíšte do predmetu emailu čo je jeho obsahom. Odoslať newsletter s prázdnym predmetom preto radšej ani neskúšajte.

2. Nepíšte dlhé texty do predmetu

Neplatí pravidlo, že prijímateľ si dočíta správu otvorením emailu, ak predmet končí tromi bodkami, lebo je príliš dlhý. Menej je v tomto prípade viac. Vsaďte na stručný a jasný predmet, poprípade doplnený emotikonom.

3. Nepoužívajte kapitálky

Používanie kapitálok síce môže prilákať pozornosť časti čitateľov, ale vo všeobecnosti ho chápeme ako ekvivalent kričania alebo nátlaku. A ten u vašich čitateľov predsa vzbudiť nechcete.

4. Neklamte

Stačí, ak budete zavádzať len raz. V jednom predmete. Čitateľa klamlivým ale pútavým predmetom nalákate, otvorí ho a v tele emailu nenájde to, čim ste ho oslovili. Tým si zaručíte, že sa rovno odhlási z odberu, alebo vaše emaily už neotvorí nikdy. Preto radšej neriskujte a uvádzajte len pravdivé informácie.

Testujte

Rovnako ako pri vytváraní obsahu emailu či hľadaní vhodného času, pri odosielaní emailových kampaní aj pri vytváraní predmetu platí: testovať, testovať, testovať.

Nebojte sa byť kreatívny, odvážny a iný ako ostatní. Postupom času zistíte, čo sa vašim odberateľom páči a na čo najviac reagujú. Dôležité je sledovať štatistiky jednotlivých emailových kampaní, využívať A/B testing a sledovať odhlásenia.

Existuje nespočetné množstvo tipov, ako vylepšiť predmety vašich emailov a celkový email marketing.

Na záver však treba povedať, že každá spoločnosť má svoju vymedzenú skupinu odberateľov, ktorá môže byť diametrálne odlišná, napríklad pri obchode s detským oblečením a autoservisom. Vy sami najlepšie poznáte svojich zákazníkov, viete akým jazykom a formou s nimi komunikovať. Veríme však, že naše rady budú užitočné  a newslettre od vašej spoločnosti potešia každého vášho odberateľa.

 

Monika Švihrová

Študovala marketingový manažment na Ekonomickej univerzie v Bratislave, ktorá sa stala na pár rokov jej druhým domovom. Po škole pracovala na oddelení Priameho marketingu u jedného z najväčších mobilných operátorov. Áno, tie reklamné SMS a emaily boli jej práca. Tam sa priučila grafike, copywritingu či html kódom. Opäť ju však zlákala rodná hruda, vrátila sa domov na Liptov a stala sa členom agentúry Magnetica. Jej úlohou je poskytovať našim klientom nadštandardný servis. Stará sa o klientov, naháňa timing a kolegov. Nepozná slovo nie. Keď už klientom nedokáže vysvetliť, že požiadavka sa nedá splniť, nachádza riešenia neriešiteľného.

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezabudnite na povinné pole.

    • Novinky

      Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

    • Kategorie