Zákazník: „Tvorba web stránky bola príjemným zážitkom a je predurčená na úspech.“

Nekupujte mačku vo vreci a tvorte weby inak – magnetica.sk

Dnes nebudem mudrovať, nebudem dávať overené rady a tipy. Dnešný príbeh bude z pohľadu firmy alebo toho, kto má záujem o vytvorenie novej web stránky, pozitívny a optimistický.

Pohodlne sa usaďte, začíname…

Už dlhšie viete, že vaša stránka nie je to pravé orechové. Pomerne často sa zaoberáte myšlienkou, že by bolo fajn s ňou niečo spraviť. Veď doba a technológie spred piatich rokov sú dávno preč.

Zároveň ale máte obavy, lebo v tomto sektore nepodnikáte. Informácie máte laické, neucelené a predstavu o tom, čo to všetko bude znamenať, hmlistú. Aj napriek tomu sa rozhodnete, že s tým idete niečo spraviť, veď je to váš ďalší predajný kanál. Cez rôzne metódy sa dopátrate k spoločnosti, ktorá sa tvorbou stránok zaoberá. Všetko vám podvedome sedí, tak sa rozhodnete napísať mail:

‘Dobrý deň,

naša spoločnosť má záujem o prerábku (lebo neviete ako to správne napísať) web stránky xyz.sk.
Pošlite nám prosím cenovú ponuku.

Ďakujem.

Meno Priezvisko a ostatne náležitosti podpisu mailu.’

Na druhý deň ráno vám zvoní telefón, cŕŕŕn

Príjemným hlasom sa predstaví pán Marek zo spoločnosti, kde ste posielali žiadosť o vypracovanie cenovej ponuky. Spočiatku mu nerozumiete. Neskôr jeho argumenty pochopíte a dohodnete sa na osobnom stretnutí u nich na ďalší deň ráno.

Nekupujte mačku vo vreci a tvorte weby inak – magnetica.sk

Prídete do budovy, kde spoločnosť sídli. Hneď na recepcii vás víta milá recepčná, ktorá vás nasmeruje do správnej zasadačky, kde vás už pán Marek čaká so svojou kolegyňou. Ponuka na rannú kávu sa nedá odmietnuť.

Debata sa začína

Množstvo otázok z ich strany, množstvo myšlienok a odpovedí na vaše otázky. Stretnutie končí a vy si uvedomíte, že ste strávili príjemne dve hodiny, ktoré ste venovali predstaveniu vašej spoločnosti. Zistili ste, že sa bude pracovať na novej vízii, novej štruktúre, obsahu, dizajne a predajných kanáloch. Samozrejme dostali ste aj niekoľko úloh. Na ich plnenie sa už ale tešíte, lebo viete že sú to zásadne témy, na ktorých ste sa tak či tak už chystali popracovať.

Počas nasledujúceho týždňa riešite pridelené úlohy, nie ich veľa a sú jednoduché. V podstate len dodávate materiály, ktoré ste už aj tak mali pred pripravené: logo v krivkách, dizajn manuál, pár textov, výhody vašej spoločnosti pred konkurenciou. Popis činností a produktov vašej spoločnosti a iné materiály.

Prejde týždeň a vám príde mailom pozvánka na stretnutie s prezentáciou

Čože s prezentáciou? Akou prezentáciou? Nestačíte sa diviť. Podvedome sa ale tešíte, čo to asi bude. Termín dohodnutý. Ide sa na to.

Nekupujte mačku vo vreci a tvorte weby inak – magnetica.sk

Štandardné privítanie, kávička, mierne prítmie, projektor beží. Popíjate kávu a počúvate ako sa vaša stránka môže stať zaujímavá, navštevovaná. Základný smer a koncepcia je presne taká, akú ste si predstavovali. Potom zbadáte na stene návrh úvodnej stránky a bum. Je to presne tak ako ste snívali, ba čo viac, je to ešte lepšie.

Zrazu druhý bum a už je tam podstránka, na ktorej vidíte mierne nezrovnalosti. V princípe sú to ale detaily, ktoré nie sú zásadne. S predstavenou koncepciou ste spokojný. Odchádzate nadšený. Má to ale malý háčik. Koľko to bude stáť? Nebudú drahí? No nevadí nechám sa prekvapiť. Sľúbili, že cenu pošlú do nasledujúceho dňa. Uvidíme.

Na ďalší deň dostávate cenovú ponuku

Otvárate ju plný očakávaní. Rolujete dole. A už je to tu. Cena je vyššia ako ste očakávali. Vezmete si pár dni na rozhodnutie. Váha argumentov vás ale prikloní k spolupráci. Podpíšete zmluvu a môže to začať.

Práce postupujú pomerne intenzívne. Pripravuje sa štruktúra, texty, obrázky, spoznávate technológie, trendy, dostávate finálny návrh dizajnu stránky na odsúhlasenie. Paráda. To je ono. Spoločnosť pracuje ďalej. Dostávate ďalšie a ďalšie dizajny. Všetko šľape ako má. Pochválite sa blízkym a aj oni sú minimálne spokojní ak nie nadšení.

Dostávate informáciu, že začalo programovanie a tu vaša práca na istý čas končí. O všetkom dostávate priebežné informácie. Začína napĺňanie obsahom. Pri tejto príležitosti ste opäť pozvaný na stretnutie a samozrejme dobrú kávu. Spoločnosť vás zaškolí ako pracovať s redakčným systémom TYPO3. Je to jednoduché a baví vás to.

Začínate riešiť reklamné kampane, nastavenia google analytics, aby ste mohli sledovať správanie sa svojich zákazníkov na stránke a vedeli tak reflektovať ich požiadavky. Všetko je pripravené. Stránka ide online. A dobrodružstvo „internet“ môže začať. Hneď po vypustení dostávate podporu nie len pre redaktora na dva mesiace zdarma.

Skrátka máte dobrý pocit a dnes už viete, že tvorba web stránky bola príjemným zážitkom a je predurčená na úspech.

Záver: Aj takto to môže byť ! Nemyslíte ?

Venuje sa prevažne dizajnu, tvorbe stratégií a marketingu. Niekedy aj niečo zobchoduje a poskytuje nadštandardný servis niektorým naším klientom. Dokáže sa na veci pozrieť komplexne a pri dizajne hlása cestu minimalizmu: “Dizajn je dobrý vtedy ak už nie je čo odobrať” Okrem výtvarného umenia a spevu, ktorému sa venuje takmer celý život, venoval sa aj ďalším “mimoškolským” aktivitám. Na strednej škole založil školské rádio a časopis. Študentskému rádiu, spevu a hlavne dizajnu sa venoval aj na vysokej škole. Pracoval v niekoľkých reklamných agentúrach a dva roky pôsobil aj v slovenskom rozhlase ako externý redaktor publicistiky. Podieľal sa aj na tvorbe mnohých dokumentárnych filmov a hudobných videoklipov. Je spolumajiteľom a spoluzakladateľom internetovej agentúry magnetica. Zastáva názor, že najväčší kapitál firmy sú ľudia. Nedá dopustiť na tímovú prácu a uvedomuje si, že sila tímu závisí od kvality jeho najslabšieho člena. Vo svojich blogoch píše o zážitkoch a skúsenostiach pri práci s klientami, o dizajne ale aj o absencii (nie len) sedliackého rozumu pri tvorbe webu, marketingových materiálov a stratégií.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů