Začnite premýšľať ako Google

Začnite premýšľať ako Google - magnetica.sk

Väčšina z nás sa nezaobíde bez pomocníka, akým je Google. K tomu navyše napomáha aj fakt, že nám stačí jedna jediná emailová adresa a môžeme využívať všetky dostupné nástroje, ako napríklad kalendár, disk, prekladač alebo mapy. Google využíva na svoju prácu sofistikované algoritmy, aby nám mohol ponúknuť čo najrelevantnejšie výsledky. Našou snahou naopak je, aby nás Google umiestnil čo najvyššie v pozíciach vo vyhľadávaní. Aby sme mu lepšie porozumeli, poďme nahliadnuť pod kapotu tohto výnimočného nástroja.

V týchto 5 bodoch si ukážeme, ako môžeme využiť Google vo svoj prospech - magnetica.sk

V nasledujúcich 5 bodoch si ukážeme, ako môžeme využiť Google vo svoj prospech:

  1. Existujú dva typy ľudí, ktorí zadávajú do vyhľadávacieho poľa buď iba všeobecné kľúčové slová, alebo kombináciu všeobecného kľúčového slova s konkrétnym kľúčovým slovom. Napríklad:A) ubytovacie zariadenie
    B) ubytovacie zariadenie booking.comPrvá možnosť obsahuje všeobecné kľúčové slová. Druhá možnosť obsahuje kľúčové slovo „booking.com“, ktoré naznačuje vyhľadávanie ubytovacieho zariadenia konkrétne na stránke booking.com. Veľa ľudí napíše na koniec aj názov stránky, na ktorej chcú dané kľúčové slovo vyhľadať. Keďže taká stránka akou je napríklad booking.com má vysoké hodnotenie, môže to napomôcť aj vašej web stránke, pokiaľ ste ako firma zaregistrovaný na spomínanej stránke booking.com.
  2. Ďalším príkladom je vyhľadávanie nejakého súboru, napríklad PDF. Dajme tomu, že existuje nejaká firma A, ktorá spomína na svojom blogu tento súbor vo forme odkazu. Ďalšia firma B spomenie tento odkaz napríklad vo svojom statuse na facebooku alebo twitteri. Napokon sa konkrétny súbor PDF nachádza niekde na doméne xyz.com. Práve táto doména xyz.com je najrelevantnejšia pre Google, pretože mu nič nebráni, aby preskočil tieto dve firmy a priamo ponúkol vo svojich výsledkoch odkaz na PDF súbor.
  3. Pri vyhľadávaní kľúčového slova sa Google vždy pozerá na zhodu kľúčových slov, na synonymá a zároveň všetko, čo sa môže skrývať za konkrétnym kľúčovým slovom. Napríklad „Najlepšia pizza v meste“ môže znamenať zároveň:najchutnejšia pizza v meste, najnavštevovanejšia reštaurácia v meste, apod.Google si spojí tie najvyhľadávanejšie spojenia s vyhľadávaným výrazom:Top 10 reštaurácií, kde dostanete nielen pizzu, ale aj rôzne pikantné jedláVýsledkom toho je, že ak si Google myslí, že pizza sa spája s kľúčovými slovami, ako napr. cesto, korenie, paradajkový základ, saláma a pod., Google môže uprednostniť tie stránky, ktoré tieto frekventované kľúčové slová majú na stránke a penalizovať tie, ktoré ich neobsahujú.

    Využite Google vo svoj prospech - magnetica.sk

  4. Vaša stránka by mala takisto obsahovať hodnotenia zákazníkov a pri stránkach, na ktorých sa nachádzajú tipy a návody na varenie, nemôžu chýbať recepty alebo porovnanie nutričných hodnôt. Ak sa teda chcete vyšplhať čo najvyššie vo výsledkoch vyhľadávania, musí vaša stránka obsahovať podobné atribúty zo stránok, ktoré sú podľa Google hodnotené ako najlepšie.
  5. Niektoré atribúty stránky, ktoré sa môžu zdať zanedbateľné, môžu veľmi napomôcť tomu, aby ste sa umiestnili na jednom z popredných miest vo výsledkoch vyhľadávania. Príkladom môže byť web stránka, ktorá propaguje nejakú reštauráciu. Táto stránka nebude obsahovať dlhé články ako napríklad magazín. Obsah, ktorý sa nachádza iba na vašej stránke a nikde inde (napríklad, že pizza obsahuje presne 250 kalórií), môže Google brať ako nedôveryhodný údaj. Preto vždy dohliadnite na to, aby obsah na vašej stránke bol čo najrelevantnejší v porovnaní s ostatnými konkurenčnými stránkami.

Je pravdou, že Google svoje algoritmy pri určovaní pozície tají, existujú však zaručené postupy, ktoré vám môžu pomôcť umiestniť sa čo najvyššie. Vždy premýšľajte ako koncový zákazník a nie ako vlastník stránky. Týmto spôsobom získate potrebné informácie, ktoré vedú k želaným konverziám.

Peter Švec
Venuje sa prevažne dizajnu, tvorbe stratégií a marketingu. Niekedy aj niečo zobchoduje a poskytuje nadštandardný servis niektorým naším klientom. Dokáže sa na veci pozrieť komplexne a pri dizajne hlása cestu minimalizmu: “Dizajn je dobrý vtedy ak už nie je čo odobrať” Okrem výtvarného umenia a spevu, ktorému sa venuje takmer celý život, venoval sa aj ďalším “mimoškolským” aktivitám. Na strednej škole založil školské rádio a časopis. Študentskému rádiu, spevu a hlavne dizajnu sa venoval aj na vysokej škole. Pracoval v niekoľkých reklamných agentúrach a dva roky pôsobil aj v slovenskom rozhlase ako externý redaktor publicistiky. Podieľal sa aj na tvorbe mnohých dokumentárnych filmov a hudobných videoklipov. Je spolumajiteľom a spoluzakladateľom internetovej agentúry magnetica. Zastáva názor, že najväčší kapitál firmy sú ľudia. Nedá dopustiť na tímovú prácu a uvedomuje si, že sila tímu závisí od kvality jeho najslabšieho člena. Vo svojich blogoch píše o zážitkoch a skúsenostiach pri práci s klientami, o dizajne ale aj o absencii (nie len) sedliackého rozumu pri tvorbe webu, marketingových materiálov a stratégií.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Novinky

    Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

  • Kategorie