Popredajný marketing: 5 dôvodov, prečo s ním začať hneď

Mnohé firmy v okamihu nákupu strácajú záujem o zákazníka. Človek, ktorý u nich nakúpil, stráca ich pozornosť a už ich viac nezaujíma. Tieto firmy prichádzajú o najdôležitejší predajný kanál, čo by sa im mohlo v budúcnosti vypomstiť. Patríte medzi nich?

Pri marketingových aktivitách často zabúdame na existujúcich zákazníkov, pričom práve oni prešli zložitým predajno-marketingovým procesom, ktorým sa ich snažíme získať. A v okamihu, keď ich už konečne máme, jednoducho pred nimi zabuchneme dvere. Predáme im produkt, poďakujeme za nákup, vyžiadame recenziu, a to je všetko.

Nákupom marketing zďaleka nekončí

Pre mnohých táto informácia bude možno nová. Popredajný marketing, to znamená marketingové aktivity, ktoré sú zacielené na už existujúcich zákazníkov, prinášajú často viac ovocia za menej námahy. Ich efektivita je ďaleko vyššia ako efektivita predpredajného marketingu

Napriek tomu, ich väčšina firiem vôbec nerobí alebo len minimálne. Možno nepoznajú správne dôvody alebo spôsob, ako to robiť.

Prečo začať s popredajným marketingom ešte dnes?

Tých dôvodov, by sa našlo skutočne dosť, my vám však prinášame 5 najdôležitejších (z nášho pohľadu).

1. Zákazník vám dôveruje

Niekde v procese pred nákupom, vám nový zákazník uveril natoľko, že si vybral vás, odmietol vašu konkurenciu a nakúpil u vás. Už len tento samotný fakt, že zákazník svojim nákupom vám prispieva na živobytie, je dôvodom a zmyslom, prečo robíte to, čo robíte, prečo vlastne podnikáte.

Existujúci zákazník si nezaslúži, aby ste na neho zabudli. Navyše, ak ho popredajnými aktivitami premeníte na lojálneho zákazníka, získate oveľa viac. Čo to je, vám prezradia nasledujúce body.

2. Ak je spokojný, povie to ostatným

93 % spotrebiteľov dôveruje odporúčaniam rodiny a priateľov. Uf, to je obrovské číslo, ktoré by malo zaväzovať podnikateľov, že si svojich existujúcich zákazníkov budú hýčkať. Nejde len o to, aby bol zákazník spokojný s produktom či službou. Je dôležité poskytnúť im popredajnú starostlivosť, ktorá spraví to, že zákazník na vás nezabudne, ba čo viac, doporučí vás ďalším. 

Ak vás existujúci zákazník doporučí 10 známym, 9 z nich u vás nakúpi. Len na základe jeho odporúčania. Stále si myslíte, že popredajný marketing nemá zmysel?

Využite to tým, že dáte zákazníkom dôvod šíriť informácie o vašich produktoch alebo službách.

3. Konkurenčná výhoda

V úvode sme spomenuli, že veľmi málo firiem sa zaoberá popredajnými marketingovými aktivitami. Čo môže byť vaša “tajná” konkurenčná zbraň. Ak zmeníte marketingovú orientáciu a budete sa menej naháňať za novými zákazníkmi, a naopak budete ponúkať existujúcim popredajnú starostlivosť, získate obrovskú výhodu oproti konkurencii, a to lojálnych zákazníkov. 

Nezabúdajte, že lojálni zákazníci roznesú o vás veľmi dobré správy. To znamená, že kým sa vaša konkurencia bude hnať za získavaním nových zákazníkov, za vás to urobia vaši spokojní zákazníci.

4. Najjednoduchší spôsob, ako zvýšiť svoje príjmy

Kým predpredajný marketing je často zložitý, pretože sa snažíte upútať pozornosť nových ľudí, vzbudiť u nich túžbu po vašom produkte, a nakoniec ich získať ako zákazníkov, popredajné marketingové aktivity sú oveľa jednoduchšie. 

Zákazník vám už dôveruje. Ide o proces, kedy vy ho viacej spoznávate a on spoznáva viacej vás. Pri tomto marketingu sa o neho viac staráte a menej mu predávate. Ale keď už ho opäť vyzvete k ďalšiemu nákupu, tak práve títo zákazníci zvyšujú výnosy v niektorých prípadoch až o 760%.

5. Opakované nákupy = najväčší finančný zdroj

Pri malom výskume u nás vo firme a u našich zákazníkov, kedy sme chceli zistiť, či platí Paretovo pravidlo (80% výsledkov prináša len 20% všetkých aktivít), sa potvrdilo, že približne 80% firemných príjmov, tvorili opakujúce sa nákupy od existujúcich zákazníkov, ktorí tvorili 20% všetkých zákazníkov.

Keď 20% zákazníkov dokáže vygenerovať 80% príjmov, ktorému marketingu sa budete viacej venovať?

Marketingová výzva pre rok 2022

Zmeňte svoju orientáciu v marketingu. Namiesto naháňania nových zákazníkov, sústreďte sa viacej na už existujúcich zákazníkov. Zaslúžia si to.

Okrem morálnej stránky, vám táto nová marketingová orientácia, môže priniesť želané ovocie v podobe vyšších príjmov a väčšieho zmyslu v podnikaní. Lebo lojálni zákazníci vás vždy podržia v čase krízy.

Ak prijímate našu marketingovú výzvu pre rok 2022, táto správa Vás poteší. Pripravujeme ďalší článok, v ktorom nájdete tipy na skvelý popredajný marketing. Aby vám neušiel, prihláste sa na odber noviniek (ak ste to už tak neurobili).

Nechcete už viac čakať? S popredajným marketingom môžete začať ihneď. Napíšte nám, určite sa dohodneme na spolupráci a začneme spoločne vytvárať popredajný marketing.

Veronika Švecová
Pomáhala pri tvorbe stratégie a koncepcie webových stránok pre desiatky slovenských firiem a v tejto činnosti pokračuje aj naďalej. Propaguje myšlienku magnetického copywritingu, ktorý považuje za základ budovania príťažlivých webov a získavania zákazníkov. Silu dobre zvolených slov a viet veľmi dobre spoznala počas štúdia na Právnickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Po skončení štúdia nastúpila do firmy, ktorej spoluvlastníkom je jej brat. Spočiatku zastávala administratívne práce. Avšak postupným vzdelávaním a aktívnym zúčastňovaním sa na projektoch jej pracovná pozícia sa zmenila. Dnes sa naplno venuje online marketingu a predovšetkým tvoreniu obsahu. V roku 2015 jej vydavateľstvo Eugenika vydalo knihu „Čo vám úspešní ľudia zabudli povedať“. Na blogu píše o stratégiach, ktoré na internete prinášajú úspech a nezabúda vás podporovať aj cennými informáciami z oblasti práva, ktoré sa vám na internete určite zídu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

  • Novinky

    Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

  • Kategórie