Vážime si Vaše súkromie

Naša spoločnosť a naši partneri uchovávajú alebo pristupujú k informáciám v zariadeniach, napríklad k súborom cookies, a spracúvajú osobné údaje, ako sú jedinečné identifikátory a štandardné informácie, ktoré zariadenie posiela na účely opísané nižšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich webových stránok. V prípade, že si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že niektoré časti tohto webu nebudú fungovať správne, alebo sa web spomalí.

Súhlas s vyššie uvedeným spracúvaním môžete poskytnúť kliknutím na tlačidlo “Prijať všetko”. Alebo môžete jeho poskytnutie odmietnuť stlačním tlačidla "Odmietnuť všetko". Zmeniť svoje prednostné nastavenia môžete kliknutím na tlačidlo “Spravovať nastavenia”.
Vaše prednostné nastavenia sa budú vzťahovať len na túto webovú lokalitu. Na niektoré formy spracúvania vašich osobných údajov nepotrebujeme váš súhlas.

Ak sa vrátite na túto stránku alebo kliknene v pätičke na odkaz "Spravovať cookies" , môžete kedykoľvek zmeniť svoje prednostné nastavenia.


Späť na všetky články
Späť na všetky články

Vysvetlenie metrík v Google Analytics

Autor článku, Peter Švec
Peter Švec
10.11.2017

dekoračný obrázok

Google Analytics je aplikácia, ktorá umožňuje sledovať, porovnávať a analyzovať detailné informácie o aktivite a správaní užívateľov na webových stránkach alebo e-shopoch. Veľakrát sme sa počas našej praxe dostali do situácie, kedy náš klient nevedel správne definovať, čo ktorá metrika znamená.

Preto sme vytvorili tento prehľad s podrobnými vysvetleniami ku každej metrike. Najprv slúžil interne len pre nás, ale rozhodli sme sa s ním podeliť aj s vami. Veríme, že aj vám pomôže sa lepšie zorientovať v spleti metrík, ktoré Google Analytics ponúka vo svojich prehľadoch.Najprv sa pozrieme na niektoré základné metriky, ktoré sú súčasťou takmer každého prehľadu. Patria medzi nich:

  1. Relácie
  2. Používatelia
  3. Zobrazenia stránky
  4. Miera okamžitých odchodov
  5. Miera konverzie cieľa
  6. Dokončenia cieľov
  7. Hodnota cieľa


Relácie 

Relácie udávajú celkový počet relácií v rámci daného rozsahu dátumov. Relácia je časový úsek, počas ktorého používateľ aktívne interaguje s webovou stránkou, aplikáciou a podobne. Všetky údaje o používaní (zobrazenia obrazovky, udalosti, elektronický obchod atď.) sú priradené k určitej relácii.Napríklad:Jedna relácia môže zahŕňať:

  1. zobrazenie stránky 1
  2. zobrazenie stránky 2
  3. kliknutie na tlačidlo
  4. otvorenie modálneho okna
  5. vykonanie transakcie


Jeden užívateľ môže vykonať viacero relácií. Tie môžu nastať v priebehu dňa, ale i počas celého týždňa alebo mesiaca. Jedna relácia sa ukončí troma možnými spôsobmi:

  1. po 30 minútach nečinnosti návštevníka
  2. o polnoci daného dňa
  3. pokiaľ užívateľ príde na stránku počas jednej kampane, odíde a vráti sa prostredníctvom inej kampane


Ak užívateľ príde na stránku, Google Analytics začína odpočítavanie 30 minút. Ak napríklad medzitým odíde na obed, stránku nechá otvorenú a vráti sa o 30 minút a pokračuje v prehliadaní stránky, započíta sa nová relácia.Ak sa stihne vrátiť do 30 minút, pokračuje v počiatočnej relácii. Z pohľadu Google Analytics návštevník v tomto prípade stránku vôbec neopustil.(Interval 30 minút sa dá podľa potreby zmeniť v rozšírených nastaveniach Google Analytics).

dekoračný obrázok ľudia

Používatelia

Každému používateľovi Google Analytics pripradí špeciálne ID.Napríklad:GA1.2.667464943.1400078288Akonáhle zariadenie (notebook, tablet, mobil, atď.) alebo prehliadač (Chrome, Safari, Firefox, atď.) načíta obsah stránky, Google Analytics vytvorí nové ID (client ID). Toto ID je unikátne ID. Zakaždým keď sa vytvorí nové ID, zapíše sa do metrík nový používateľ.Ak Google Analytics počas novej relácie detekuje existujúceho používateľa (s jedinečným priradeným ID), zapíše sa do štatistík ako vracajúci sa. Ak vymaže cookies, tak sa automaticky vymaže aj ID.Ak ten istý užívateľ zmení prehliadač alebo zariadenie, tomu istému užívateľovi sa priradí nové ID a zapíše sa do štatistík ako nový používateľ.To znamená, že metrika Používatelia v sebe zahŕňa vracajúcich sa aj nových užívateľov. Súčet nemusí vždy sedieť, pretože Google Analytics počíta niekedy nových používateľov ako vracajúcich sa.

Zobrazenia stránky

Táto metrika sa započíta po každom zobrazení stránky:

  • keď užívateľ klikne na “Späť” v prehliadači, 
  • klikne na “refresh”, 
  • zakaždým keď otvorí tú istú stránku na novej záložke
  • a podobne


Miera okamžitých odchodov

Ak si niekto zobrazí len jednu stránku, považuje Google Analytics takúto návštevu ako okamžitý odchod. Miera okamžitých odchodov predstavuje % návštev, ktoré sú považované za okamžité odchody.

Miera konverzie cieľa

Konverzia nastane vtedy, keď niekto klikne na reklamu a následne vykoná akciu, ktorú ste definovali ako hodnotnú pre vašu firmu, napríklad nákup online alebo hovor do vašej firmy z mobilného telefónu (definovaný ako cieľ).Ak napríklad získate 50 konverzií z 1 000 kliknutí, konverzný pomer bude 5 %, pretože:50 ÷ 1 000 = 5 %.Ak sledujete viacero konverzných akcií alebo ak vyberiete započítavanie každej konverzie, váš konverzný pomer môže byť vyšší než 100 %, pretože za každé kliknutie sa môže započítať viac než jedna konverzia.

Dokončenia cieľov

Počet konverzií na jeden konkrétny cieľ. Každej návšteve sa priraďuje určité skóre a „najlepšie“ návštevy sa transformujú na Inteligentné ciele. Ako príklady signálov zahrnutých do modelu Inteligentných cieľov je možné uviesť trvanie relácie, počet stránok na reláciu, polohu, zariadenie a prehliadač.Príklad:Za posledné dva týždne ste v službe AdWords preinvestovali 2 000 € a získali ste 80 konverzií na Inteligentné ciele. Priemerná CZA za reláciu Inteligentných cieľov počas tohto časového obdobia teda bude 25 € (2 000 € / 80 = 25 €). Toto je vaša priemerná cena za získanie relácie s vysokou pravdepodobnosťou konverzie na základe modelu Inteligentných cieľov. V tomto príklade by ste mali nastaviť cieľovú CZA v službe AdWords na 25 €.

Hodnota cieľa

Pri nastavovaní cieľa máte možnosť priradiť ku konverzii určitú peňažnú hodnotu. Keď používateľ splní cieľ, táto suma sa zaznamená a potom sa pridá do prehľadov, kde sa zobrazuje ako hodnota cieľa.  Každá akcia, ktorú používateľ vykoná, sa dá previesť na sumu v eurách. Jedným zo spôsobov určenia hodnoty cieľa je vyhodnotiť, ako často sa používatelia, ktorí splnia cieľ, stanú zákazníkmi. Ak napríklad váš tím predaja dokáže uzavrieť obchod s 10 % používateľov, ktorí sa zaregistrujú na odber bulletinu, a priemerná hodnota transakcie je 500 €, môžete cieľu Registrácia na odber bulletinu (teda cieľu, ktorý používatelia splnia, keď sa dostanú na poslednú stránku registrácie na odber) priradiť hodnotu 50 € (t. j. 10 % z 500 €). Ak však predajom končí len 1 % registrácií na odber bulletinu, môžete svojmu cieľu Registrácia na odber bulletinu priradiť iba sumu 5 €.

 Metriky týkajúce sa výhradne eshopu

Ak máte Google Analytics prepojený s vaším eshopom, tak existujú ďalšie metriky, ktoré sa týkajú iba samotného internetového obchodu. V tomto prehľade vám ponúkame vzorce, podľa ktorých sa vypočítavajú tieto metriky v nástroji Google Analytics.Google Analytics: Metriky pre eshopy - magnetica.skGoogle Analytics: Jedinečné nákupy - magnetica.skGoogle Analytics: Relácie - magnetica.sk

Priemerná hodnota objednávky

Average Order Value = Revenue / TransactionsPriemerná hodnota objednávky = Výnosy / Transakcie43,79 € = 2 671,19 € / 61

Miera konverzie elektronického obchodu

Ecommerce Conversion Rate = Transactions / SessionsMiera konverzie elektronického obchodu = Transakcie / Relácie1,57% = 61 / 3 886

 Jedinečné nákupy

Jedinečné nákupy sa v našom príklade rovnajú číslu 7 a množstvo predaných kusov je dokopy 14. Čo sa týka samotného produktu Vrecko na chlieb - ľanové, tak číslo 7 nezodpovedá množstvu predaného typu produktu v rámci jednej transakcie:

Google Analytics: Jedinečné nákupy pre eshop - magnetica.sk

Ak chceme vedieť, koľko bolo predaných kusov v rámci jednej transakcie, musíme pridať sekundárnu dimenziu “Identifikátor transakcie”. V našom príklade bol produkt Vrecko na chlieb - ľanové súčasťou transakcie s číslom 7705 celkovo 2-krát:

Google Analytics: Identifikátor transakcie - magnetica.sk

Výnosy z produktu

Product Revenue = Quantity * Average PriceVýnosy z produktu = Množstvo * Priemerná cena316 € = 14 * 22,57 €

Google Analytics: Výnosy z produktu - magnetica.sk

Priemerná cena

Average Price = Product Revenue / QuantityPriemerná cena = Výnosy z produktu / Množstvo22,57 € = 316 € / 14

 Priemerné množstvo

Average Quantity = Quantity / Unique PurchasesPriemerné množstvo = Množstvo / Jedinečné nákupy2 = 14 / 7

 Výnosy

Revenue = Product Revenue + Tax + ShippingVýnosy = Výnos z produktov + Daň + Doprava23,76 € = 13,82 € + 3,96 € + 5,98 €Pozn.: Výnosy nemusia zahrnovať daň a dopravu. Všetko záleží od kódu, ktorý je potrebný na merianie štatistík eshopu.

Google Analytics: Výnosy z produktu - magnetica.sk

Google Analytics je výborný nástroj, ktorý je k dispozícii zadarmo. S týmto prehľadom získate lepšie pochopenie a súvislosti medzi jednotlivými metrikami.

Späť na všetky články
Späť na všetky články