10 tipov ako zlepšiť emailový marketing

Posielate aj vy pravidelné informácie na zozbierané emailové adresy vašich klientov? Zdá sa vám otvárateľnosť a miera preklikov príliš nízka? Prinášame vám zopár “praxou odskúšaných” tipov a trikov, ktoré navýšia vaše predaje v online svete.

Zamerajte sa na predmet emailu

Povedzme si narovinu – koľko reklamných emailov denne spadne do vašej schránky? V tom množstve je naozaj ťažké odlíšiť sa. Jednou z kľúčových vecí, aby prijímateľ email otvoril a prečítal si ho, je predmet. Je to prvá vec, ktorá rozhodne, či si zákazník otvorí váš email alebo poputuje rovno do koša. Hop alebo trop. Predmet emailu by mal byt stručný, bez výkričníkov a tiež nepíšte kapitálkami. Napríklad:

Stručné a jasné telo emailu

Je dôležité, aby email zaujal pozornosť prijímateľa už na prvý pohľad. Odporúčam preto vyhnúť sa zdĺhavým úvodom, popisom a informáciám. Email by mal obsahovať len základné informácie a tie podrobnejšie nájde prijímateľ po prekliku na button.

Pozor na slovenčinu

Každému sa to občas stane. Každý robí chyby a tá naša zložitá slovenčina nám to veľmi neuľahčuje. Ak však zákazník nájde chybu v texte emailu, okamžite stratí dôveru a vážnosť, navyše sa z toho rýchlo môže stať virálne šírená správa. Áno, aj zlá reklama je reklama, ale radšej text prepošlite dvom či trom kolegom, aby si ho pred odoslaním prečítali.

Pridajte personalizáciu

Personalizáciu alebo oslovenie môžeme pridať do textu emailu či predmetu. Pokiaľ viete mená svojich odberateľov, dáte im tým najavo adresnosť a osobnosť a zároveň si zaručíte okamžitú pozornosť oka čitateľa. Ľudia majú radi, ak sa prihovárate priamo im – majú pocit, že len oni obdržali takýto email.

Do emailu pridajte prepojenie na sociálne siete

Koľko času denne strávite na sociálnych sieťach? Koľko sociálnych sietí denne navštevujete? Ak aktívne prispievate na čo i len jednu z nich, bola by škoda nepochváliť sa obsahom aj cez email. Takto môžete získať ďalších Instagramových followerov či Facebookových fanúšikov a v konečnom dôsledku možno aj zákazníkov.

Stačí, ak niekde na úvod do hlavičky alebo na záver do päty emailu umiestnite ikonu sociálnej siete. Prijímateľovi tak dáte možnosť, aby si prečítal viac o vašej spoločnosti alebo aby si pozrel obsah, ktorý pridávate, poprípade sa k nemu mohol kedykoľvek vrátiť.

Dajte prijímateľovi možnosť odhlásiť sa

A neskrývajte ju! Pokiaľ sa chce odhlásiť tak to spraví. Odkaz na odhlásenie z odberu vašich emailov by mal byť viditeľný a fungovať by mal tak, aby bolo možné odhlásenie jedným klikom. Poprípade preklikom na ďalšiu podstránku, kde potvrdí zrušenie odberu. Čitateľ, ktorý nemá záujem byť kontaktovaný a vaše emaily ho nezaujímajú, je vám aj tak na nič 🙂

Spravte si segmentáciu databázy

Pred odoslaním emailu je dôležité pripraviť si relevantnú databázu a tú spojiť s pripraveným obsahom. Nezabúdajte – ponuka, ktorú komunikujem prostredníctvom emailu, nemusí byť vždy rovnaká pre celú moju databázu. Základným rozdelením by malo byť delenie na zákazníkov a nezákazníkov. Samozrejme, záleží od produktu alebo služby, ktorú predávate. Ak som napríklad poskytovateľ mobilných telekomunikačných služieb, mám rozdielnu cenu za telefón pre môjho zákazníka, ktorý má už 5 rokov zriadené a riadne platené tri telefónne čísla ako pre nového klienta, ktorý bol doteraz u konkurencie.

Pravidelné získavanie nových kontaktov

Starajte sa o vašu databázu. Aktualizujte ju, dopĺňajte a pravidelne čistite. Neaktívne emailové adresy vymažte a vymyslite aktivity, ako by ste získali nové. Pridajte možnosť zapísania sa do odberu emailov na vašu webovú stránku, zrealizujte súťaž alebo poskytnite 10% zľavu pre nové emailové adresy. Určite sa nájdu také, ktoré sa po uplatnení zľavy alebo skončení súťaže odhlásia, ale verte, že získate aj verných odberateľov.

Vsaďte na A/B testing

Spoznajte vašich odberateľov prostredníctvom A/B testovania. Testujte všetko čo sa len dá – predmet, text emailu, obrázky či čas odosielania. To vám umožní získať detailnejší prehľad o tom, kto sú vaši klienti, čo sa im páči viac a čo menej.

To najdôležitejšie na záver –  nespamujte

Neexistuje správna odpoveď na otázku, ako často posielať reklamné emaily. Vžite sa do kože vášho odberateľa alebo si predstavte, ako často chodia emaily vám. Otravuje vás to? Tak skúste znížiť intenzitu odosielania a majte na pamäti, že menej je niekedy skutočne viac 🙂

Nemenej dôležité je aj sledovanie reportingu, resp. vyhodnocovanie vašich kampaní. Zistenia, aké percentuálne zastúpenie vaše emaily otvára alebo na ne preklikáva, sú veľmi užitočné. Tiež si dajte záležať na responzívnom zobrazení emailu. Veľké množstvo dnešných používateľov otvára emaily výhradne cez mobil. Ak ste úspešne prešli všetkými desiatimi vyššie uvedenými bodmi, bola by škoda, ak by sa odberatelia k vášmu emailu nedostali 🙂

 

Monika Švihrová

Študovala marketingový manažment na Ekonomickej univerzie v Bratislave, ktorá sa stala na pár rokov jej druhým domovom. Po škole pracovala na oddelení Priameho marketingu u jedného z najväčších mobilných operátorov. Áno, tie reklamné SMS a emaily boli jej práca. Tam sa priučila grafike, copywritingu či html kódom. Opäť ju však zlákala rodná hruda, vrátila sa domov na Liptov a stala sa členom agentúry Magnetica. Jej úlohou je poskytovať našim klientom nadštandardný servis. Stará sa o klientov, naháňa timing a kolegov. Nepozná slovo nie. Keď už klientom nedokáže vysvetliť, že požiadavka sa nedá splniť, nachádza riešenia neriešiteľného.

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezabudnite na povinné pole.

    • Novinky

      Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

    • Kategorie