Eshopy: Čo musia obsahovať obchodné podmienky, aby ste sa vyhli pokute? + Vzor VOP na stiahnutie

Eshopy: Čo musia obsahovať obchodné podmienky, aby ste sa vyhli pokute? - magnetica.sk

Väčšina majiteľov eshopov svoju energiu venujú zvýšeniu predaja. Avšak celú túto snahu môžu veľmi negatívne ovplyvniť nie práve najlepšie napísané Všeobecné obchodné podmienky. Slovenská obchodná inšpekcia vám totiž môže udeliť pokutu vo výške niekoľko stoviek EUR. Ak zistí, že vám v obchodných podmienkach chýbajú predpísané informácie. Máte obchodné podmienky v poriadku?

Nič nedokáže viacej naštvať poctivých majiteľov eshopov, ako prísne pokuty od inšpekcie za „banálne“ chyby, ktoré našli na vašom eshope. Jednou z takýchto nepríjemností vám môžu spôsobiť obchodné podmienky. Preto si nájdite zopár minút a skontrolujte si, či vaše VOP obsahujú všetky predpísané informácie.

Obchodné podmienky, ktoré vám zaručia pokojný spánok, musia podľa právnej úpravy obsahovať:

  • Údaje o vašej firme
  • Informácie o cene predávaných produktov, cene dopravy a akýchkoľvek ďalších poplatkov Dodacie podmienky
  • Informácie o objednávke:
    – info o platbe vopred
    – info o tom, že zákazník súhlasí s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu
  • Informácie o ochrane osobných údajov
  • Informácie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu:
    – Postup  pri vrátení  tovaru
    Formulár na odstúpenie od zmluvy (Stiahnuť si ho môžete tu: Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku)
    Prípady, kedy zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy
    Prípady, kedy zákazník stráca právo na odstúpenie od zmluvy
    Informáciu, že zákazník bude znášať náklady na vrátenie tovaru
  • Informácie o vybavovaní reklamácií a kde zákazník môže uplatniť reklamáciu
  • Záručnú dobu
  • Informáciu o tom, že predávajúci je zodpovedný za vady tovaru alebo služby
  • Podmienky a možnosti riešenia sporov prostredníctvom alternatívneho systému riešenia sporov
  • Informácie o cookies

Stiahnite si vzor obchodných podmienok + formulár na odstúpenie zmluvy

Aby ste sa príliš nemuseli trápiť s písaním obchodných podmienok pripravila som pre vás vzor VOP, ktoré obsahujú nevyhnutné formulácie (spomínané vyššie).
Použiť ich môže praktický každý eshop s malými úpravami. Avšak ak predávate sortiment, na ktorý sa vzťahuje špeciálna právna úprava, odporúčam dať si vypracovať VOP na mieru vášmu eshopu.

Vzor VOP + formulár na odstúpenie zmluvy - magnetica.sk

Ako používať vzor VOP?

Vzor obchodných podmienok je pripravený  komplexne. Niektoré  body  týkajúce sa platobných podmienok, dodacích podmienok (ako spôsoby platby, doba po kedy  budete spracovávať osobné údaje zákazníkov, …) sa môžu u vás líšiť. Tieto časti môžete vynechať, alebo upraviť.   

Farebne označený text vás upozorní, aké informácie je potrebné doplniť. Vzor obchodných podmienok, si môžete stiahnuť tu: Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti

Formulár na odstúpenie od zmluvy

Súčasťou obchodných podmienok musí byť aj formulár na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu. Tento formulár sa na eshope uvádza vo VOP odkazom na stiahnutie (linkom). Podobným spôsobom, ako si tento formulár môžete stiahnuť aj vy: Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku

Neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok je aj Reklamačný poriadok. Viete, čo musí obsahovať a kde musí byť umiestnení na vašom eshope? Viac sa dočítate v článku, venovanému práve Reklamačnému poriadku.

Veronika Švecová

Pomáhala pri tvorbe stratégie a koncepcie webových stránok pre desiatky slovenských firiem a v tejto činnosti pokračuje aj naďalej. Propaguje myšlienku magnetického copywritingu, ktorý považuje za základ budovania príťažlivých webov a získavania zákazníkov. Silu dobre zvolených slov a viet veľmi dobre spoznala počas štúdia na Právnickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Po skončení štúdia nastúpila do firmy, ktorej spoluvlastníkom je jej brat. Spočiatku zastávala administratívne práce. Avšak postupným vzdelávaním a aktívnym zúčastňovaním sa na projektoch jej pracovná pozícia sa zmenila. Dnes sa naplno venuje online marketingu a predovšetkým tvoreniu obsahu. V roku 2015 jej vydavateľstvo Eugenika vydalo knihu „Čo vám úspešní ľudia zabudli povedať“. Na blogu píše o stratégiach, ktoré na internete prinášajú úspech a nezabúda vás podporovať aj cennými informáciami z oblasti práva, ktoré sa vám na internete určite zídu.

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezabudnite na povinné pole.

    • Novinky

      Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

    • Kategorie