2 pravdy, ktoré musíte poznať:
Čierná vs. biela a najlepší blog

Čierna vs. Biela a najlepší blog. Kde je pravda? – magnetica.sk

Dnes prejdem rovno k veci. Bez dlhých úvodov. Budem písať o pravde. Samozrejme o tej mojej pravde. A pravda úvody nepotrebuje 🙂

Pravda prvá

Najlepší blog je ten, ktorý má dĺžku presne 567 slov, má 1 hlavný nadpis a 7 podnadpisov.
Samozrejme, máte pravdu! Je to blbosť.
Neexistuje univerzálny návod, ako písať články. Blog, ktorý spĺňa tieto kritéria má rovnakú šancu byť dobrým ako aj zlým blogom.

Pravda druhá

Ak potrebujete v dizajne zaujať, či už ide o web, alebo plagát či inú “tlačovinu” použite overenú fintu, ktorú používajú mnohí dizajnéri. Biely text umiestnite na tmavý, alebo čierny podklad.
Hmmm, tak toto je ale už naozaj blbosť. Prečo? Pre ľudské oko a náš mozog je niekoľkonásobne ťažšie spracovať biely text na čiernom podklade. Jednoducho je to pre neho komplikácia. Mozog je zvyknutý “čítať” čierne písmo na bielom “papieri”.

Teraz by ste asi očakávali 7 dôvodov, 7 argumentov, alebo 13 pravidiel ako pracovať s textom.

Nuž, ale nič také vám v tejto chvíli neponúknem. Ponúkam vám iba jednu vec. Vyskúšajte si prečítať nižšie biely text na čiernej a potom naopak, čierny text na bielej.

Čierna na bielom podklade – magnetica.skBiela na čiernom podklade – magnetica.sk

Čo poviete, je v tom rozdiel? Ja si myslím že veľký.

Možno ste si práve uvedomili, že máte tekýto web, alebo takúto tlačovinu. Nevadí. Svet sa nezrúti. Všetko sa dá zmeniť. Minimálne budete do budúcna o niečo múdrejší a poučíte svojho grafika, aby nepoužíval túto “grafickú fintu” – biely text na čiernom podklade.

Ak sa vám však vidí že biely text na čiernej je úplne v pohode – netrápte sa. Veď ako som písal v úvode – každý máme svoju pravdu.

Oveľa zásadnešia otázka,než ktorá pravda je najpravdivejšia, je:

Ako sa číta biely text na čiernej vašim zákazníkom na vašom webe, či letáku. Opýtajte sa ich. Možno sa dozviete veľa nového 🙂

Peter Švec

Venuje sa prevažne dizajnu, tvorbe stratégií a marketingu. Niekedy aj niečo zobchoduje a poskytuje nadštandardný servis niektorým naším klientom. Dokáže sa na veci pozrieť komplexne a pri dizajne hlása cestu minimalizmu: “Dizajn je dobrý vtedy ak už nie je čo odobrať” Okrem výtvarného umenia a spevu, ktorému sa venuje takmer celý život, venoval sa aj ďalším “mimoškolským” aktivitám. Na strednej škole založil školské rádio a časopis. Študentskému rádiu, spevu a hlavne dizajnu sa venoval aj na vysokej škole. Pracoval v niekoľkých reklamných agentúrach a dva roky pracoval aj v slovenskom rozhlase ako externý redaktor publicistiky. Podieľal sa aj na tvorbe mnohých dokumentárnych filmov a hudobných videoklipov. Je spolumajiteľom a spoluzakladateľom internetovej agentúry magnetica. Povodne sa v nej venoval hlavne designu. Keďže všetko nové a neznáme vníma ako výzvu je prirodzené že sa začal venovať aj marketingu a hlavne tvorbe stratégií. Zastáva názor, že najväčší kapitál firmy sú ľudia. Nedá dopustiť na tímovú prácu a uvedomuje si, že sila tímu závisí od kvality jeho naslabšieho člena. Vo svojich blogoch píše o svojich zážitkoch a skúsenostiach pri práci s klientami, o dizajne ale aj o absencii (nie len) sedliackého rozumu pri tvorbe webu, marketingových materiálov či stratégií.

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezabudnite na povinné pole.

    • Novinky

      Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

    • Kategorie